حضور اوبامیانگ در تمرین‌های بارسلونا

تیم بارسلونا روز یکشنبه در یک بازی حساس، به مصاف اتلتیکو مادرید خواهد رفت

تنها مشکل بارسا در مسابقات لیگ اروپا این است که نمی‌تواند از چهار بازیکن تازه‌به‌خدمت‌گرفته خود استفاده کند - Ben STANSALL / AFP

پیر امریک اوبامیانگ، مهاجم اهل گابن و کاپیتان سابق آرسنال، پس از جداشدن از این تیم لندنی و پیوستن به بارسلونا، اولین تمرین خود را با این تیم انجام داد.

اوبامیانگ در آخرین لحظات نقل‌وانتقال زمستانی، با بارسلونا قرارداد بست؛ او که تا سال ۲۰۲۳ با آرسنال قرارداد داشت، به دلیل بی‌نظمی‌ها و مشکلاتی که بین او و آرتتا، سرمربی آرسنال، به وجود آمد، در این تیم لندنی به یک نیمکت‌نشین تبدیل شد و در لیست فروش باشگاه قرار گرفت. به همین علت هم او پیشنهاد بارسلونا را خیلی سریع پذیرفت و با فسخ قراردادش با آرسنال، حالا برای آبی‌اناری‌ها بازی خواهد کرد.

با این حال به نظر می‌رسد این قرارداد هنوز در لالیگا به ثبت نرسیده است و برگزارکنندگان لیگ اسپانیا در حال بررسی مدارک ارسال شده از باشگاه‌اند. قرار است مراسم معارفه این بازیکن روز شنبه در ورزشگاه نیوکمپ انجام شود.

یکی از مشکلات بارسلونا برای عقد قرارداد با این بازیکن دستمزد بالای او است و گفته می‌شود که طرفین در ابتدا، سر این موضوع به توافق نرسیدند و انتقال منتفی شد؛ اما گویا این بازیکن ۳۲ ساله با تخفیفی عجیب حاضر شده است تا پایان فصل با مبلغی بسیار ناچیز برای بارسلونا بازی کند و از ابتدای فصل آینده مبلغ قراردادش افزایش یابد. قرارداد اوبامیانگ با بارسلونا ابتدا شش ماهه خواهد بود و پس از آن، بند تمدید اجباری و یک‌ساله در انتظار بارسا است و در صورت تمدید نشدن، باشگاه باید جریمه سنگینی بپردازد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این اوصاف به نظر می‌رسد که با آمدن اوبامیانگ، انتقال موراتا به بارسا کلا منتفی است. باشگاه آرسنال نیز جدا شدن این مهاجم خود را رسما اعلام کرده و آرتتا از این پس تا آخر فصل تنها دو مهاجم دارد و این می‌تواند مشکلات آرسنال برای ادامه فصل و کسب سهمیه لیگ قهرمانان را افزایش دهد. قرارداد لاکازت و انکتیا، دو مهاجم نوک حمله، با آرسنال هم در همین تابستان به پایان خواهد رسید و باشگاه برای تمدید آن هنوز اقدامی نکرده است.

از اوبامیانگ به‌عنوان «قاتل رئال مادرید» نیز نام برده می‌شود. او در چهار تقابل آخری که با این تیم داشته، موفق شده است گلزنی کند و حالا هواداران بارسلونا بی‌صبرانه منتظر ال‌کلاسیکو هستند تا درخشش مهاجم جدید خود را تماشا کنند.

تیم بارسلونا روز یکشنبه در یک بازی حساس، به مصاف اتلتیکو مادرید خواهد رفت و در صورت ثبت قرارداد اوبامیانگ در لالیگا، ژاوی بدون شک از او در این مسابقه حساس استفاده خواهد کرد.

تنها مشکل بارسا در مسابقات لیگ اروپا این است که نمی‌تواند از چهار بازیکن تازه‌به‌خدمت‌گرفته خود استفاده کند و طبق قوانین، تیم‌ها اجازه دارند تنها نام سه بازیکن جدید را به لیست مسابقات اروپایی خود بیفزایند. بارسا به‌تازگی آداما ترائوره از ولورهمپتون را هم به خدمت گرفته و حالا جمع خریدهایش در نیم‌فصل به عدد چهار رسیده است. به این ترتیب از بین دنی آلوس، فران تورس، ترائوره و اوبامیانگ یکی باید از فهرست مسابقات اروپایی کنار گذاشته شود.

بیشتر از فوتبال