اظهارات مجری تلویزیون درباره هولوکاست جنجال آفرید

حضور ووپی گلدبرگ در برنامه تلویزیونی «دِ ویو» به مدت دو هفته تعلیق شده است

ووپی گلدبرگ، بازیگر، کمدین و فعال سیاسی آمریکایی است - Mike Coppola /AFP

کیم گادوین رئیس ای‌بی‌سی نیوز، روز سه‌شنبه اعلام کرد که حضور ووپی گلدبرگ در [برنامه تلویزیونی] «دِ ویو» (The View) به مدت دو هفته تعلیق شده است.

گادوین گفت: «من ووپی گلدبرگ را فورا و به دلیل سخنان نادرست و آزاردهنده‌اش به مدت دو هفته تعلیق می‌کنم.»

«البته ووپی عذرخواهی کرده است اما از او خواستم مدتی به اثرات منفی سخنانش فکر کند و پند بگیرد. کل سازمان ای‌بی‌سی نیوز در کنار همکاران، دوستان، خانواده‌ها و جامعه یهودیان ما ایستاده است.»

گلدبرگ پس از آنکه در برنامه «دِ ویو» روز دوشنبه (۳۱ ژانویه) ادعا کرد هولوکاست «به موضوع نژاد ربطی ندارد»، عذرخواهی کرد.

گلدبرگ که در کنار جوی بهار، سارا هینز و آنا ناوارو، مجریان این برنامه، حضور داشت، درباره تصمیم جنجالی هیئت امنای مدرسه‌ای در تنسی مبنی بر ممنوع کردن رمانی تصویری با عنوان «مانوس» صحبت می‌کرد که موضوع آن هولوکاست، واقعه‌ کشتار شش میلیون یهودی به دست نازی‌ها، بود.

این هم از متن کامل پیامی که کیم گادوین، رئیس ای‌بی‌سی نیوز، امشب درباره ووپی گلدبرگ برای کارکنان این شبکه فرستاد. گلدبرگ گفته گرفتن چنین تصمیم‌هایی «هرگز آسان نیست اما ضروری است».

«واژ‌ه‌ها مهم‌اند و ما باید حواسمان به تاثیر واژه‌هایمان باشد.»

pic.twitter.com/vMK5kSPAmj

توییتر اولیور دارسی(@oliverdarcy) ، ۲ فوریه ۲۰۲۲ 

گلدبرگ پس از صحبت درباره این رمان تصویری گفته بود: «بیاییم در این مورد صادق باشیم. آخر هولوکاست به موضوع نژاد ربطی ندارد؛ موضوع نژاد نیست!»

مجریان همکارش میان کلامش دویدند و به او یادآوری کردند که در آلمان نازی، یهودیان «نژاد متفاوتی» تلقی می‌شدند، اما او بارها سعی کرد نظرش را ثابت کند و بگوید که هولوکاست «ظلم انسانی در حق انسان دیگر» بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گلدبرگ تاکید کرد: «نه متوجه نکته اصلی نیستید! منظورم را متوجه نمی‌شوید» و افزود: «به محض آنکه این ماجرا را نژادی کنید، به مسیر غلط می‌روید. بیایید در مورد عامل اصلی‌اش صحبت کنیم. عامل این واقعه رفتار انسان‌ها با یکدیگر است. مشکل این است.»

گلدبرگ همان روز در برنامه «نمایش آخر شب با استفن کولبرت» (The Late Show With Stephen Colbert) حاضر شد و گفت «هرگز [قصد او]‍» این نبود که با سخنانش کسی را ناراحت کند.»

او به کولبرت گفت: «به نظرم این بحث مهمی بود زیرا به عنوان سیاهپوست به نظرم نژاد به ظاهر افراد مربوط می‌شود. مردم خیلی عصبانی شدند و گفتند نه نه ما یک نژادیم و من درک می‌کنم.»

«می‌دانی، مردم کلی حرف بارم کردند که واقعا سزاوار آن نیستم. حرف‌هایی که درباره‌ام زدند، مرا عمیقا به هم ریخت. می‌فهمم که مردم عصبانی شده‌اند. این را می‌پذیرم. تقصیر خودم بود.» او ادامه داد: «روندی فکری من آن‌گونه بود و خواهم کوشید دیگر آن‌طور فکر نکنم.»

© The Independent

بیشتر از جهان