رشد فزاینده نفرت‌پراکنی علیه آسیایی‌تبارها در دوران همه‌گیری کرونا

بررسی‌ها نشان می‌دهد نفرت‌پراکنی ضدآسیایی در بریتانیا ۱۶۶۲ درصد افزایش یافته است

محله چینی‌ها در لندن، بریتانیا‌ـ‌Daniel LEAL / AFP

گزارش جدیدی که به بررسی چگونگی تغییر نژادپرستی آنلاین در جریان همه‌گیری پرداخته است، نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹، نفرت‌پراکنی ضدآسیایی در بریتانیا ۱۶۶۲ درصد افزایش یافته است.

این تحقیق نشان می‌دهد که بین سال‌های ۲۰۱۹ تا اواسط سال ۲۰۲۱، در بریتانیا و ایالات متحده ۲۳ میلیون اشاره به تهدید‌های خشونت‌آمیز که بسیاری از آن‌ها متوجه آسیایی‌تبارها بوده، وجود داشته است.

این مطالعه را موسسه خیریه جوانان «دیچ دِ لیبل» (Ditch the Label)، روز دوشنبه به مناسبت آغاز هفته مبارزه با قلدری منتشر کرد. این مطالعه ۲۶۳ میلیون مکالمه آنلاین بین سال‌های ۲۰۱۹ و اواسط سال ۲۰۲۱ را تجزیه‌وتحلیل کرد. در این مدت، به طور متوسط ​​هر ۱.۷ ثانیه یک پست آنلاین با موضوع نفرت‌پراکنی بر اساس نژاد یا قومیت منتشر شده است.

پیش از این، آمار پلیس افزایش نفرت‌پراکنی علیه مردم چین در بریتانیا در طول همه‌گیری ویروس کرونا را نشان داده بود.

افزایش توهین به آسیایی‌تبارها پس از شیوع کرونا و در بحبوحه افزایش نژادپرستی در واکنش به اعتراض‌های «جان سیاهان مهم است» در پی قتل جورج فلوید و همچنین بحث‌های مکرر درباره مهاجرت و برگزیت در سراسر بریتانیا در چهار سال گذشته رخ داده است.

لیام هکت، مدیر اجرایی «دیچ دِ لیبل»، می‌گوید: «این گزارش نوری حیاتی و هشیارکننده بر تجربیات بسیار واقعی و ویرانگر میلیون‌ها نفر در سراسر جهان می‌تاباند که علاوه بر جنگیدن با کشمکش‌های شخصی خود، با نرخ هشداردهنده‌ای از بدزبانی و مسمومیت‌پراکنی آنلاین دست‌‌وپنجه نرم می‌کنند. واضح است که نفرت‌پراکنی آنلاین به بالاترین حد خود رسیده  و برای برخی از جوامع میزان آن تحمل‌ناپذیر است.»

«با فاصله زیاد، هشداردهنده‌ترین داده‌ها مربوط به نفرت‌پراکنی علیه جوامع به حاشیه‌رانده‌شده با عمق شدید نژادپرستی و نفرت از آسیایی‌ها است.»

«امیدوارم این بخش حیاتی از تحقیق میزان واقعی نفرت‌پراکنی آنلاین و پیشرفت آن را روشن کند تا برای محافظت بهتر از کاربران آنلاین بر رفتارها و سیاست‌های اجتماعی تاثیری مثبت بگذارد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این موسسه خیریه برای تجزیه و تحلیل مکالمات آنلاین عمومی و بررسی نفرت‌پراکنی از آغاز همه‌گیری، با برندواچ، شرکت اطلاعات دیجیتال مصرف‌کننده، همکاری کرده است.

این مطالعه نشان داد بسیاری از توهین‌های نژادپرستانه‌ای که اکنون به صورت آنلاین و حضوری متوجه آسیایی‌تبارها است، دو سال پیش از همه‌گیری کرونا وجود نداشت.

جما جویس، مدیر محتوا در برندواچ، توهین‌های مستند‌شده در این تحقیق را «وحشتناک» توصیف کرد و هشدار داد که وضعیت در حال «بدتر شدن» است.

او گفت: «دیدن نمونه‌ها و گزارش‌های فراوانی از سخنان مشوق نفرت در اینترنت وحشتناک است. با وجود این، دیدن اینکه مردم برای به اشتراک گذاشتن تجربیات خود جلو آمده‌اند، دلگرم‌کننده است.»

«دیدن حجم بالای بحث درباره نفرت‌پراکنی آنلاین، به خصوص از زمان شروع همه‌گیری، خیلی‌ها را متعجب نمی‌کند.»

«ما امیدواریم با کمیت بخشیدن  به این مسئله به طور کلی، به افزایش آگاهی از این مشکل کمک کنیم تا هم از کسانی که از آن دفاع می‌کنند حمایت کنیم، هم به کسانی که آسیب دیده‌اند نشان دهیم که تنها نیستند و به کسانی هم که محتوای نفرت‌انگیزی را در فضای اجتماعی خود نمی‌بینند، آموزش دهیم.»

خانم جویس افزود: «نفرت‌پراکنی آنلاین واقعی است. به مردم آسیب می‌رساند و بدتر شده است.»

© The Independent

بیشتر از جهان