نفتالی بنت: تا یک سال دیگر، پدافند هوایی لیزری خواهیم داشت

«سامانه دفاعی جدید قوی‌ترین ابزاری را که دشمن علیه ما دارد از دستش خواهد گرفت»

استقرار این سامانه لیزری ابتدا به‌صورت آزمایشی و بعد به شکل عملیاتی از جنوب اسرائیل آغاز خواهد شد‌ـEMIL SALMAN/AFP

نخست‌وزیر اسرائیل می‌گوید این کشور تا یک سال دیگر خود را با یک «دیوار لیزری» پدافندی احاطه خواهد کرد که از فناوری جدیدی برای رهگیری موشک‌های مهاجم استفاده می‌کند. نفتالی بنت روز سه‌شنبه گفت که استقرار این سامانه لیزری ابتدا به‌صورت آزمایشی و بعد به شکل عملیاتی از جنوب اسرائیل آغاز خواهد شد.

او گفت: «این امر در میان‌مدت و درازمدت به ما امکان می‌دهد که دیواری لیزری دور اسرائیل بکشیم که از ما در برابر موشک، راکت، پهپاد و دیگر تهدیدها محافظت کند و قوی‌ترین ابزاری را که دشمن علیه ما دارد از دستش بگیرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به نوشته نشریه اورشلیم پست، چاپ اسرائیل، وزارت دفاع این کشور تابستان گذشته با سامانه لیزری هوابرد قدرتمندی که روی یک هواپیمای سبک نصب شده بود، چند پهپاد را رهگیری کرد. براساس این گزارش، پهپادها در برد یک کیلومتری با میزان موفقیت صد‌‌ در‌صد هدف اصابت قرار گرفتند. وزارت دفاع اسرائیل قصد دارد سامانه‌ای لیزری به قدرت ۱۰۰ کیلووات و با برد موثر حدود ۲۰ کیلومتر بسازد.

بنت روز سه‌شنبه در سخنرانی خود اضافه کرد که «امروز تروریست‌ها در غزه می‌توانند راکتی به اسرائیل شلیک کنند که هزینه ساختش چند صد دلار بیشتر نیست، در حالی‌که [موشک‌های] سامانه گنبد آهنین که راکت‌ها را سرنگون می‌کنند هر کدام ده‌ها هزار دلار می‌ارزند».

بیشتر از جهان