حذف غیرمنتظره پی‌اس‌جی با تمام ستاره‌هایش از جام حذفی فرانسه

پاری سن‌ژرمن در نیمه نخست، تعدادی از بازیکنان اصلی خود از جمله امباپه و پارادس را روی نیمکت ذخیره‌ها نشانده بود

در نهایت، دو تیم به تساوی بدون گل در زمان قانونی بازی رضایت دادند - GEOFFROY VAN DER HASSELT / AFP

در حالی که رقابت‌های فوتبال باشگاهی در سراسر دنیا در تعطیلی دوهفته‌ای به سر می‌برند، بازی‌های جام حذفی فرانسه در مرحله یک‌هشتم نهایی، پیگیری شد و در تنها دیدار برگزارشده از این سری، تیم فوتبال پاری سن‌ژرمن، مدافع عنوان قهرمانی، با شکستی غیرمنتظره مقابل نیس، از دور رقابت‌ها کنار رفت.

پاری سن‌ژرمن در نیمه نخست، تعدادی از بازیکنان اصلی خود از جمله امباپه و پارادس را روی نیمکت ذخیره‌ها نشانده بود تا در صورت لزوم از آن‌ها استفاده کند. سرخیو راموس، مدافع ارزشمند پاریسی‌ها، همانند دیگر مسابقات این تیم از ابتدای فصل، این بار هم را از روی سکوها مسابقه را تماشا می‌کرد و اگرچه لیونل مسی، ستاره بی‌چون‌وچرای دنیای فوتبال و برنده هفت توپ طلا، از ابتدا در میدان حضور داشت، در این مسابقه نتوانست شایستگی‌های خود را نشان دهد.

نیمه اول این دیدار حتی بدون ایجاد یک موقعیت خطرناک برای هر دو تیم به پایان رسید. پی‌اس‌جی که در لیگ۱ فرانسه، با ۱۱ امتیاز اختلاف نسبت به همین تیم نیس، در صدر جدول است، امیدوار بود تا برتری خود را در این مسابقه هم به نمایش بگذارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با ورود پارادس و امباپه به زمین در اواسط نیمه دوم، بازی پی‌اس‌جی آهنگ بهتری پیدا کرد اما بازهم مهاجمان این تیم نتوانستند موقعیت چندانی روی دروازه نیس ایجاد کنند. نکته جالب درباره حضور امباپه، شماره پیراهن او بود. امباپه که در تمامی مسابقات با پیراهن شماره ۷ برای پی‌اس‌جی به میدان می‌رود، در این مسابقه پیراهن شماره ۱۷ را به تن کرده بود اما او هم نتوانست ضربه‌ای به سمت دروازه نیس داشته باشد.

در نهایت، دو تیم به تساوی بدون گل در زمان قانونی بازی رضایت دادند و طبق قوانین رقابت‌های جام حذفی فرانسه، پس از تساوی در ۹۰ دقیقه بازی، بدون در نظر گرفتن دو وقت‌ اضافه، تکلیف برنده در ضربات پنالتی مشخص می‌شود.

دوناروما، دروازه‌بان گران‌قیمت پی‌اس‌جی، و دروازه‌بان نیس هر کدام توانستند یکی از پنج پنالتی نخست را مهار کنند و تکلیف برنده به تک‌ضربه‌ها کشیده شد تا اینکه ژاوی سیموئز هلندی، بازیکن جوان پی‌اس‌جی، پنالتی هفتم تیمش را به دستان دروازه‌بان نیس کوبید تا پی‌اس‌جی، مدافع عنوان قهرمانی در این مسابقات، با تمام ستاره‌هایش در پارک‌دوپرنس، ورزشگاه خانگی‌ خود، وداعی زودهنگام با این رقابت‌ها داشته باشد.

غیبت دی‌ماریا و نیمار مصدوم هم یکی دیگر از دلایل بازی ضعیف پی‌اس‌جی در این مسابقه بود که در نهایت به حذف پاری سن‌ژرمن، پرافتخارترین تیم حاضر در این رقابت‌ها با ۱۴ عنوان قهرمانی، از جام حذفی فرانسه منجر شد.

نتایج کابوس‌وار مسی با پی‌اس‌جی همچنان ادامه دارد و او نه‌تنها نتوانسته است در رقابت‌های داخلی فرانسه گل‌های زیادی به ثمر برساند بلکه در ارسال پاس گل نیز ناموفق بوده است. به گفته کارشناسان، شیوه‌ای که پوچتینو، مربی این تیم،  برای بیشتر بازی‌ها استفاده می‌کند، با سبک بازی مسی همخوانی ندارد و همین موضوع باعث شده است تا این ستاره آرژانتینی نتواند برای پی‌اس‌جی کارایی لازم را داشته باشد.

بیشتر از فوتبال