صعود راحت سیتسیپاس به نیمه‌نهایی رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا

سیتسیپاس سال گذشته نیز در نیمه‌نهایی رقابت‌ها حضور داشت اما از مدودف شکست خورد

سیتسیپاس سومین بار طی چهار سال اخیر به مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا راه یافت - Aaron FRANCIS / AFP

مسابقات تنیس آزاد استرالیا به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود. رقابت در بخش مردان به اوج حساسیت خود رسیده و راهیابی بازیکنان صاحب‌نام به دیدارهای نیمه‌نهایی جذابیت این رقابت‌ها را دوچندان کرده است.

در یکی از دیدارهای مهم یک‌چهارم نهایی مردان، استفانوس سیتسیپاس، مرد شماره ۴ تنیس جهان از یونان، مقابل یانیک سینر ۲۰ ساله از ایتالیا قرار گرفت و در سه ست متوالی با نتایج ۶-۳، ۶-۴ و ۶-۲ و در یک بازی کاملا برتر و حساب‌شده، موفق شد نفر دهم جهان را از پیش رو بردارد و به مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌ها صعود کند.

سیتسیپاس سال گذشته نیز در نیمه‌نهایی رقابت‌ها حضور داشت اما از مدودف شکست خورد و از رسیدن به دیدار پایانی بازماند. این سومین بار در چهار سال اخیر است که سیتسیپاس به مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا می‌رسد و امیدوار است که این دفعه به دیدار پایانی راه یابد.

احتمال رویارویی دوباره سیتسیپاس با مدودف در نیمه‌نهایی بسیار زیاد است و او برای رسیدن به دیدار پایانی، باید با برنده بازی مدودف و اوژه آلیاسیم کانادایی دیدار کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در غیاب جوکوویچ، مدودف بخت اول قهرمانی در این مسابقات به حساب می‌آید و برای رسیدن به فینال رقابت‌ها انگیزه بالایی دارد. در طرف دیگر، آلیاسیم جوان هم که اولین بار است به مرحله یک‌چهارم نهایی این مسابقات رسیده، قصد دارد با غلبه بر مدودف برای اولین بار در نیمه‌نهایی یک رقابت گرند اسلم حضور پیدا کند.

از دیگر نتایج مرحله یک‌چهارم نهایی مردان می‌توان به برد دشوار برتینی ایتالیایی مقابل مونفیس فرانسوی اشاره کرد. مرد شماره ۷ جهان موفق شد در مسابقه‌ای که نزدیک به چهار ساعت طول کشید، مونفیس پرتلاش را از پیش رو بردارد و حالا در مرحله نیمه‌نهایی در روز جمعه، باید  در یک بازی سخت اما تماشایی، به مصاف رافائل نادال اسپانیایی برود.

رسیدن برتینی به نیمه‌نهایی رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا برای ایتالیایی‌ها تاریخ‌ساز شد چرا که او نخستین تنیس‌باز ایتالیایی است که توانست به نیمه‌نهایی این رقابت‌ها صعود کند.

در قسمت زنان نیز ایگا اشویانتک از لهستان موفق شد در یک رقابت طولانی که نزدیک به سه ساعت به طول انجامید، دو بر یک و با نتایج ۴-۶، ۷-۶ و ۶-۳ کایا کانپی ۳۶ ساله را شکست دهد و به دیدار نیمه‌نهایی رقابت‌ها برسد. این تنیسور لهستانی ۲۰ ساله که قهرمانی در گرند اسلم فرانسه را نیز در کارنامه دارد، باید در نیمه‌نهایی با دنیل کالینز آمریکایی دیدار کند. کالینز موفق شد در این مرحله از سد الیزه کورنه فرانسوی عبور کند.

حساس‌ترین مسابقه نیمه‌نهایی در بخش زنان بین اشلی بارتی استرالیایی، زن شماره ۱ تنیس جهان، و مدیسن کیز از آمریکا روز پنجشنبه برگزار خواهد شد.

بیشتر از تنيس