ایلان ماسک: ربات «آپتیموس» از خودرو تسلا پرفروش‌تر می‌شود

این ربات ۱۷۳ سانتیمتری مجهز به تعداد بسیاری دوربین، حسگر و نرم‌افزارهای خودگردان است

ربات «آپتیموس» که هنوز عرضه نشده است، برای انجام وظایف کلی ساخته می‌شود - 20min.ch

ایلان ماسک ربات انسان‌نمای تسلا را مهم‌ترین تولید این شرکت در سال ۲۰۲۲ توصیف کرده است که بالقوه می‌تواند «مهم‌تر» از بخش تولید خودرو این موسسه باشد.

ربات «آپتیموس» که هنوز عرضه نشده است، برای انجام وظایف کلی ساخته می‌شود، هرچند نمونه‌های اولیه آن تنها دارای کاربردهای محدود کارخانه‌ای است.

آقای ماسک روز چهارشنبه در جریان جلسه گزارش مالی شرکت که در فضای مجازی برگزار شده بود، گفت از نمونه اولیه کار ربات تسلا در سال جاری رونمایی خواهد شد.

ارزشمندترین سازنده خودرو در جهان، ربات انسان‌نمای آپتیموس را با این هدف طراحی کرده است که کارهای روزمره انسان ازجمله خرید در سوپرمارکت را انجام دهد. 

آقای ماسک در روز هوش مصنوعی تسلا در ماه اوت گذشته گفت: «در اصل، در آینده کار بدنی یک گزینه خواهد بود. اگر بخواهید آن را انجام دهید، می‌توانید، اما مجبور به انجامش نیستید. ازآنجایی‌ که شالوده اقتصاد، کار است، این ربات پیامدهای اقتصادی زیادی دارد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«تسلا احتمالا بزرگ‌ترین شرکت تولید ربات است، زیرا خودروهای ما ربات‌های نیمه حساس روی چرخ هستند.»

«منطقی است که آن را در هیئت انسان بسازیم... ما فکر می‌کنیم احتمالا نمونه آن را زمانی در سال آینده خواهیم داشت. البته قرار است [این ربات] خوش‌اخلاق باشد و راه خود را در دنیایی که برای انسان‌ها ساخته شده است، پیدا کند.»

این ربات ۱۷۳ سانتیمتری که مجهز به تعداد بسیاری دوربین، حسگر و نرم‌افزارهای خودگردان است، با سرعتی برابر با هشت کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند و می‌تواند تا۲۰ کیلوگرم وزن را جابجا کند.

ایلان ماسک گفت: «ما آن را به‌گونه‌ای در سطح مکانیکی و جسمی تنظیم کرده‌ایم که بتوانید از آن فرار کنید و به‌احتمال‌زیاد بر آن چیره شوید. امیدوارم هرگز چنین چیزی اتفاق نیفتد، اما کسی چه می‌داند.»

در سال ۲۰۲۱ شرکت تسلا رکورد رشد را درمیان سایر شرکت‌های تولید خودرو شکست. شرکت تسلا هم‌اکنون نزدیک به یک تریلیون دلار ارزش دارد که بیش از مجموع ارزش تویوتا، فولکس واگن، دیملر، فورد، جنرال موتورز و  بی ام‌ و است.

سود دو میلیارد دلاری تسلا در سه‌ماهه آخر سال ۲۰۲۱ از حد انتظار تحلیلگران فراتر رفت. 

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی