عرضه قرص کرونای فایزر از هفته آینده در بریتانیا

این قرص می‌تواند میزان بستری شدن و خطر مرگ را تا ۸۸ درصد کاهش دهد

قرص «پکسلاوید» که ترکیبی از قرص فایزر و یک داروی قدیمی‌تر ضد‌ویروس است- Handout / Pfizer / AFP

بریتانیا از چند هفته دیگر قرص کووید ساخت شرکت فایزر را در اختیار افراد آسیب‌پذیر خواهد گذاشت.

وزارت بهداشت بریتانیا جمعه شب اعلام کرد که این قرص نخست به کسانی عرضه خواهد شد که دستگاه ایمنی بدنشان ضعیف است و واکسن ممکن است اثربخشی کمتری بر آنها داشته باشد.

به گزارش رویترز، قرص «پکسلاوید» که ترکیبی از قرص فایزر و یک داروی قدیمی‌تر ضد‌ویروس است از روز دهم فوریه (۱۱ بهمن) در اختیار هزاران نفر قرار خواهد گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

استیون پاویس، مدیر امور پزشکی سازمان بهداشت ملی بریتانیا گفت: «خبر خیلی خوبی است که درمان جدید، یعنی پیشرفته‌ترین دارویی که وزارت بهداشت عرضه می‌کند، حالا در دسترس کسانی است که احتمال ابتلایشان به کووید بالا است.»

به گفته پاویس، آزمایش‌ها نشان داده است که این قرص می‌تواند میزان بستری شدن و خطر مرگ را تا ۸۸ درصد کاهش دهد،‌ و به طور بالقوه جان هزاران نفر را نجات دهد.

بریتانیا دو میلیون و ۷۵۰ هزار بسته قرص پکسلاوید سفارش داده است، و دولت این کشور گفته است که به‌زودی جزئیات بیشتری درباره نحوه دسترسی به این دارو فراهم خواهد کرد، اما آنچه روشن است این که افراد مبتلا به سرطان یا سندروم داون خواهند توانست مستقیما به این قرص دسترسی پیدا کنند.

این دومین قرص ضد کووید است که در بریتانیا عرضه می‌شود. پیش از این، قرص «مولنوپیرواویر»، ساخته شرکت دارویی مِرک با همکاری شرکت «ریجبک بیوتراپیوتیکس» به صورت آزمایشی در اختیار بیماران قرار گرفته است.

بیشتر از جهان