اظهارات «ترسناک و غیرمسئولانه» مدیر کارخانه لورئال

ابراز خوشنودی مدیر کارخانه لورئال از آلودگی هوا و اینستاگرام

ژان – پل آگون

L'Oréal Group/Youtube

مدیر اجرایی لورئال، بزرگترین شرکت سازنده لوازم آرایش در جهان، به دلیل ابراز این نظر که آلودگی هوا و اینستاگرام برای بازرگانی خوب است، مورد انتقاد قرار گرفته است.

ژان – پل آگون، که رییس شرکت نیز هست، پذیرفت که آلودگی هوا به معنای فروش بیشتر است، در حالی که مشتریان سعی دارند با فرآورده‌های زیبایی و آرایش، تاثیر آنرا خنثی کنند.

او همچنین افزود که کوشش‌های نسل جدید برای بازآفرینی اینستاگرام «بازرگانی را رونق » می‌دهد.

آگون، که ۶۳ سال دارد و ۴۱ سال برای غول سازنده لوازم آرایش کارکرده، در مصاحبه‌ای با سایت مالی مارکت واچ گفت:«هرچه بیشتر سعی کنید خودتان را در اینترنت زیبا نشان دهید، مجبور هستید روی خودتان وقتی بیرون می‌روید بیشتر کار کنید، زیرا، مردم وقتی شما را می‌بینند متوجه می‌شوند که کاملا با آنچه فکر می‌کردند متفاوت هستید، بعد مشکل پیدا می‌کنید».

«اگر افراد بخواهند برای آنکه در اینترنت بهتر به نظر برسند از فیلتر استفاده کنند، باید در زندگی واقعی نیز کاری انجام دهند که زیبا بنمایند، و به این دلیل است که از لوازم آرایش و توالت بیشتر استفاده می‌کنند، بیشتر مراقب سلامت پوست خود می‌شوند، و به کارهای بیشتری دست می‌زنند».

در پاسخ به این پرسش که آیا آلودگی هوا برای بازرگانی خوب است، گفت:« همینطور است، ولی ما آن را تشویق نمی‌کنیم... در جایی که آلودگی وجود دارد، ما می‌خواهیم از مشتریان خود حفاظت کنیم».

او سپس ادعا کرد که پوست و موی ساکنان شهرها بیشتر از کسانی که در مناطق روستایی سکونت دارند با چالش شرایط ناشی از وضعیت آب و هوا رو به روست و راه حل این است که شامپو، نرم کننده مو، کرم‌های محافظ پوست و فرآورده‌های ضد آفتاب بیشتری خریداری شود.

بامبوس شارالامبوس، عضو گروه پارلمانی تمام حزبی دولت در امور رسانه‌های اجتماعی و سلامت روانی جوانان، اظهارات آگون را «ترسناک و غیر مسئولانه» توصیف کرد.

نماینده انفیلد ساوث کیت در پارلمان به روزنامه تلگراف گفت:«این حرف تایید این است که دست اندرکاران شرکت لورئال بسیار خوشحال هستند که جوانان احساس می‌کنند باید خوشگل باشند و بسیار مایل هستند از این حالت به‌عنوان ترفندی برای عرضه فرآورده‌های خود به بازار استفاده کنند».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از زندگی