ایرنا: احتمال لغو سفر به نیویورک وجود دارد

حسن روحانی: از فشار حداکثری به تهمت حداکثری روی آورده‌‌اند

دماوند نیوز

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در جلسه امروز (چهارشنبه) هیات دولت بار دیگر دست داشتن ایران در حمله‌های روز شنبه به تاسیسات نفتی عربستان سعودی را تکذیب کرد. او در واکنش به اتهام‌هایی که مقامات آمریکایی به تهران وارد می‌کنند‌، ‌گفت:«تا حالا فشار حداکثری بوده و حالا شده تهمت‌های حداکثری».

روحانی همچنین به آمریکا توصیه کرد اگر به دنبال مذاکره است، باید از استراتژی فشار حداکثری دست بردارد و با لغو تحریم‌ها توبه واقعی کند.

رئیس‌جمهور ایران در حالی این اظهارات را مطرح می‌کند که روز گذشته آیت‌الله خامنه‌ای اعلام کرد، مذاکره در هیچ سطحی با آمریکا انجام نخواهد شد، چه در نیویورک و چه غیر از آن.

همزمان خبرگزاری ایرنا نیز به احتمال لغو سفر رئیس‌جمهور به نیویورک به دلیل صادر نشدن ویزا اشاره کرده است.

به گزارش ایرنا، سفر رئیس‌جمهور و هیات همراه او برای حضور در اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل به دلیل صادر نشدن ویزا از سوی دولت آمریکا ممکن است لغو شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این گزارش که در ساعت ۱۲:۳۹ دقیقه بعدازظهر امروز (چهارشنبه) روی خروجی ایرنا قرار گرفته حاکی از آن است که تا این لحظه ویزا صادر نشده و به همین دلیل هیات مقدماتی ایران نیز نتوانسته به نیویورک برود.

طبق برنامه قرار است محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و حسن روحانی،‌صبح دوشنبه، اول مهرماه تهران را به مقصد نیویورک ترک کنند. ایرنا در این گزارش می‌گوید چنانچه تا چند ساعت آینده ویزاها صادر نشوند، احتمال لغو سفر وجود دارد.

این درحالی است که ظریف در فهرست تحریم‌های خزانه‌داری آمریکا قرار دارد که می‌تواند شامل ممنوعیت صدور ویزا برای او باشد. البته آمریکا می‌تواند با توجه به قوانین سازمان ملل برای حضور مقامات کشورها در نشست‌های این سازمان،‌برای ظریف ویزا صادر کند.

ویزای ظریف برای سفر اخیر او به نیویورک قبل از تحریم او نیز در آخرین دقایق صادر شد. او و هیات ایرانی با دریافت ویزای محدود تردد در نیویورک در فاصله بین ساختمان سازمان ملل و دفتر نمایندگی ایران و اقامتگاه سفیر مجاز به رفت و آمد بودند.

بیشتر از