آمریکا حمله داعش به زندانی در شمال سوریه را محکوم کرد

گروه تروریستی دولت اسلامی با انتشار ویدیوئی مدعی شد که شماری از نیروهای دموکراتیک سوریه را به گروگان گرفته است

ایالات‌متحده آمریکا، حمله روز پنج‌شنبه ستیزه‌جویان دولت اسلامی داعش به زندانی در حسکه در شمال سوریه را محکوم کرد.

وزارت خارجه ایالات‌متحده در بیانیه‌ای که شنبه، ۲۲ ژانویه، منتشر شد، ضمن تقدیر از «نیروهای دموکراتیک سوریه» به‌خاطر واکنش سریع به این حمله و تعهد این نیروها به مبارزه با دولت اسلامی در شمال شرق سوریه، همدردی خود را با خانواده نگهبانان جان‌باخته در این حمله اعلام کرد.

آمریکا می‌گوید حمله به زندان‌ها اولویت عمده داعش در یک سال اخیر بوده است و از تلاش‌های نیروهای دموکراتیک سوریه و ائتلاف بین‌المللی برای پیشگیری از چندین طرح حمله و خنثی کردن حمله اخیر قدردانی کرد.

در این بیانیه با اشاره به‌ضرورت تقویت امنیت زندان‌ها از کشورهای دیگر خواسته می‌شود که شهروندان خود را که به جرم همکاری با داعش اکنون در زندان‌های شمال شرق سوریه به سر می‌برند، هرچه زودتر برای رسیدگی قضایی به کشورهای خود منتقل کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شبه‌نظامیان دولت اسلامی (داعش) روز پنج‌شنبه، ۲۰ ژانویه با حمله به زندان غویران در شهر حسکه تلاش کردند، زندانیان داعشی را از این زندان آزاد کنند. بر اساس گزارش‌ها یک خودروی بمب‌گذاری‌شده منفجر شد و درگیری‌های سنگینی همراه با شورش زندانیان رخ داد و هواپیماهای ائتلاف برای خنثی کردن این حمله اهدافی را بمباران کردند.

گروه تروریستی دولت اسلامی با انتشار ویدیویی مدعی شده است، شماری از نیروهای دموکراتیک سوریه را به گروگان گرفته است. نیروهای دموکراتیک سوریه که ائتلافی از نیروهای مختلف در سوریه است، نقش مهمی در شکست داعش در شرق سوریه ایفا کرد و در همکاری با نیروهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا بر زندانیان داعشی نظارت دارد. در این ویدیو افرادی با دست‌های بسته دیده می‌شوند که به ادعای داعش سربازان نیروهای دموکراتیک سوریه‌اند و در جریان حمله به زندان اسیر این گروه شده‌اند. با توجه به چهره خونین برخی از گروگان‌ها گمان می‌رود این اسیران مورد شکنجه قرار گرفته باشند.

دیده‌بان حقوق بشر در سوریه در تازه‌ترین آمار خود از کشته شدن ۸۹ تن ازجمله ۵۶ عضو گروه تروریستی دولت اسلامی در جریان این حمله خبر داد.