حذف رابطه مرد سیاهپوست و زن سفید پوست از فیلم کوادروفینا

بازیگران کوادروفینا بر سر حذف یک صحنه سکسی تهدید به اعتصاب کرده بودند

صحنه‌ای از فیلم «کوادروفینا»- Youtube

«ترِوِر لِرد» مدعی است که «فرانک رادَم» کارگردان فیلم «کوادروفینا» ساخت سال ۱۹۷۹، صحنه‌هایی از بازی او در فیلم را حذف کرده بوده زیرا فکر کرده نمی‌تواند رابطه جنسی «میان یک مرد سیاهپوست و یک‌زن سفید پوست» را نشان دهد.

گفته می‌شود بازیگران این فیلم کلاسیک که چهلمین سال اکران آن را جشن می‌گیرند، تهدید کرده بودند که در ارتباط با حذف صحنه‌های تماس جنسی میان دو نژاد، دست به اعتصاب بزنند. لِرد گفته است صحنه‌های بوسه و عشقبازی میان کاراکتر‌های فیلم که در یک مهمانی رخ می‌دهد، حذف شده است.

لِرد به نشریه مترو گفت:«جان پِوِرال، یکی از تهیه کنندگان فیلم با یک بطری شامپاین وارد شد وگفت «تو در این صحنه‌ها نیستی». من با خودم گفتم: «چه خبر شده...». این بار چنان خشمگین شدم که اخراجم کردند. 

«فرانک رادَم به سرعت آمد و گفت:«ببین این فیلم در جنوب ایالات متحده اکران خواهد شد و احتمالا اگر شانس بیاوریم در آفریقای جنوبی. نمی‌توانیم صحنه رابطه جنسی بین یک مرد سیاهپوست و یک زن سفیدپوست را نشان بدهیم. ممکن نیست و تو در صحنه نیستی و حذف شده‌ای».

لِرد افزود:«حالا می‌فهمم که آن موقع نمی‌فهمیدم چون رویش سرپوش می‌گذاری، اما حس کردم در انزوا قرار گرفته‌ام».

«در مرور آن بعد از سال‌ها، فکر کردم: خدای من، این واقعا روی من که بیست سال داشتم اثر گذاشت» .

تویا ویلکاکس، همبازی لِرد در کوادروفینا افزود بازیگران فیلم تهدید کردند در ارتباط با این مسئله دست به اعتصاب بزنند. 

ویلکاکس گفت:«نمی‌دانم میدانی یا نه، اما ما بخاطر این موضوع، بین خودمان درباره اعتصاب حرف زدیم. دیوارهایی بود که می‌انداختیم و اینجا باید سنت‌های بسیا بد را نگاه می‌داشتیم».

سخنگوی رادَم به ایندیپندنت گفت:«خاطره او از این واقعه با ترِوِر فرق می‌کند. او به روشنی به خاطر می‌آورد که با جان پورال که به حذف این صحنه‌ها اصرار داشته، در این مورد برخورد کرده چون کاملا با نظر او مخالف بوده است. او اصلا به یاد نمی‌آورد که در این مورد با ترِوِر حرف زده بود».

لِرد در یک مستند که به مناسبت چهلمین سال اکران کوادروفینا در روز ۲۱ سپتامبر از «اسکای آرت» پخش شد، به ماجرای صحنه‌های سکسی فیلم اشاره کرد.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از فیلم