چرا بیل گیتس استفاده فرزندانش از فناوری را محدود کرد؟

ما سر میز غذا موبایل نمی‌آوریم، به فرزندانمان هم تا سن ۱۴ سالگی تلفن هوشمند ندادیم

بیل گیتس، بنیان‌گذار مایکروسافت - Toshifumi KITAMURA / AFP

(این مطلب اولین بار در سال ۲۰۱۷ منتشر شده است)

بیل گیتس، بنیان‌گذار مایکروسافت، فاش کرد که استفاده فرزندانش از فناوری را محدود می‌کند.

ثروتمندترین فرد جهان می‌گوید فرزندانش در نوجوانی برای تلفن همراه مصرانه تقاضا می‌کردند، اما او و همسرش ملیندا تا ۱۴ ساله شدنشان به شکایات آن‌ها توجهی نکردند.

گیتس مثل بسیاری دیگر از والدین، برای استفاده از ابزار فناوری در خانه مقرراتی وضع کرده و مرتبا در حال بررسی آن است که چه مواردی [استفاده از این ابزار] را محدود کند.

او به [نشریه] میرر گفت: «ما اغلب وقتی را تعیین می کنیم که پس از آن استفاده، از نمایشگر ممنوع است. این به آن‌ها کمک می‌کند در ساعتی معقول بخوابند.»

«شما همواره به دنبال آنید که این [فناوری] چگونه می‌تواند در راهی عالی استفاده شود -تکالیف درسی و ارتباط با دوستان- و همچنین اینکه [استفاده از آن] کجا از حد خارج شده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«ما سر میز غذا موبایل نداریم، ما به فرزندانمان تا سن ۱۴ سالگی تلفن هوشمند ندادیم و آن‌ها شکایت می‌کردند که سایر بچه‌ها زودتر آن را [تلفن همراه] گرفته‌اند.»

استیو جابز، یکی از دو  بنیان‌گذار اپل، هم که بارها با گیتس درگیر شد، برخوردی مشابه داشت.

جابز کمی پس از ارائه آی‌پد اولیه، در پاسخ به این سوال که آیا فرزندانش از آن خوششان می‌آید یا نه، گفت: «آن‌ها از آن استفاده نمی‌کنند. ما میزان استفاده فرزندانمان از فناوری در خانه را محدود می‌کنیم.» 

والتر آیزیکسون، که زندگینامه استیو جابز را نوشت، در توصیف شام شب خانواده جابز این نظر را تایید کرد.

او می‌گوید: «استیو هر شب اصرار داشت که شام پشت میز بلند آشپزخانه صرف و [ضمن آن] درباره کتاب، تاریخ و انواع چیزها صحبت شود.

«هرگز کسی آی‌پد یا کامپیوتر را در نیاورد. اصلا به‌نظر نمی‌رسید بچه‌ها به این ابزار معتاد باشند.»   

در هفته‌ای که گذشت، بیل گیتس به ایندیپندنت گفت که بریتانیا نباید از رای برگزیت به عنوان بهانه‌ای برای کاهش بودجه کمک‌ها و منحرف کردن تلاش‌هایش برای کمک به فقیرترین جوامع در کشورهای سراسر جهان استفاده کند.

او گفت: «کمتر کسی در بریتانیا تمام داستان را می‌داند. چند نفر می‌داند که شما سالیانه به یک میلیارد مورد درمان بیماری‌هایی که فقرا را نابینا و معلول می‌کند، کمک می‌کنید ؟ این چیزی است که باید ترویج و تشویق شود.» 

© The Independent

بیشتر از زندگی