خلع لباس و لقب شاهزاده بریتانیایی پس از طرح اتهام تعرض جنسی

«القاب درباری و درجه‌های نظامی دوک یورک با موافقت ملکه از او پس گرفته شد»

شاهزاده اندرو و ملکه الیزابت دوم- DOMINIC LIPINSKI / POOL / AFP

کاخ باکینگهام روز پنجشنبه اعلام کرد که شاهزاده اندرو، دوک یورک، که در پرونده‌ای در آمریکا با اتهام‌ تعرض جنسی به یک زن روبه‌رو است، از عناوین نظامی خود خلع شده است.

ویرجینیا رابرتس جوفری پیش‌تر ادعا کرده است که فرزند ملکه بریتانیا در سال ۲۰۰۱ از او سوءاستفاده کرده است و به همین دلیل، علیه او شکایتی تنظیم و به دادگاه تسلیم کرد.

یک منبع نزدیک به دربار بریتانیا به سی‌ان‌ان گفت که شاهزاده اندرو در هیچ موقعیت یا مناسبت رسمی لقب سلطنتی «عالیجناب همایونی» را نخواهد داشت.

عناوین و درجات نظامی دوک یورک با موافقت ملکه از او پس گرفته شدند و شاهزاده اندور در این پرونده به عنوان یک شهروند معمولی به دفاع از خود خواهد پرداخت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این خبر یک روز پس از آن اعلام می‌شود که قاضی دادگاهی در شهر نیویورک اعلام کرد شکایت مطرح شده علیه این شاهزاده ۶۱ ساله قابل پیگیری است و بررسی خواهد شد.

شاهزاده اندرو بارها اتهام وارده به خود را رد کرده است. وکلای مدافع او نیز پیش‌تر گفته بودند که طبق توافق سال ۲۰۰۹ خانم جوفری با جفری اپستین که به تعرض جنسی محکوم شد، شکایت علیه فرزند ملکه بریتانیا باید رد شود.

جفری اپستین، سرمایه‌دار آمریکایی، به اتهام قاچاق دختران نوجوان برای ارائه خدمات جنسی به افراد مهم و پرنفوذ محکوم شد و در تابستان سال ۲۰۱۹ در زندان خودکشی کرد.

ویرجینیا رابرتس جوفری ادعا کرده که قربانی قاچاق و سوءاستفاده جنسی جفری اپستین بوده و در همین ارتباط، شاهزاده اندرو هم به او تعرض کرده است.

بیشتر از جهان