رویاهای «حریم فاروق» بازیگر سرشناس پاکستانی

در پاکستان، سالانه بین ۱۵ تا ۲۰ فیلم سینمایی تولید می‌شود

حریم فاروق بازیگر و تهییه‌کننده سرشناس پاکستانی

عکس از صفحه توئیتر «فاروق»

«حریم فاروق» نام شناخته‌شده‌ی صنعت فیلم پاکستان است که در کم‌ترین زمان به بیشترین دستاورد و شهرت دست یافته ‌است.

حریم، ساکن شهر اسلام آباد که فعالیت هنری‌اش را با بازی در فیلم «سیاه» در سال ۲۰۱۳ آغاز کرد. پس از آن در فیلم «دوباره» به کارگردانی مهرین جبار و سپس در فیلم «لغزش» که از تولیدات هنری خود اوست، نقش اصلی را ایفا کرده ‌است.

اگرچه فیلم سینمایی «پرچی» با بودجه‌ی کم ساخته شده بود، اما پس از عرضه در بازارسینما تقریباً ۱۷ میلیون کلدار فروش داشت. در این اواخر درست طی روزهای عید قربان فیلم جدید با نقش‌ آفرینی حریم فاروق با نام «هیر مان جا» اکران شده ‌است.

او طی گفت‌وگو با ایندیپندنت اردو گفته ‌است که نقش وی در فیلم یاد شده کاملاً متفاوت و بی‌نظیر بوده ‌است.

او درباره‌ی فروش فیلم‌های پاکستانی در گیشه (باکس آفیس) اظهار داشت: «اگر نگاه کنیم، به طور پیوسته تجارت فیلم‌ها در پاکستان سیر صعودی دارد و پرده‌های سینما در حال افزایش هستند. این امر ثابت می‌کند که نباید امید را از دست داد، همه چیز به آرامی به سوی پیشرفت در حرکت است و حمایت عمومی در این راستا نقش اساسی دارد. سینمای پاکستان در حالت گذار از مرحله‌ی دیگر تحول و پیشرفت بوده و در این وضعیت ساخت فیلم چالش بزرگی به شمار می‌آید».

در پاسخ به این سؤال که چگونه «هیر مان جا» با فیلم‌های پیشین وی متفاوت است، حریم گفت: «این فیلم در مقایسه با فیلم‌های دیگر وی دارای جنبه‌های مختلفی بوده که جنبه‌ی طنز برجستگی زیادی دارد».

به گفته‌ی کارگردان فیلم، عمران کاظمی، نقش «هیر» با شخصیت اصلی بازیگر (حریم) شباهت زیادی دارد و از آنجایی که وی پیش از این در نقش‌های جدی بازی کرده است، این فیلم متفاوت از کارهای نخستین وی است.

قابل ذکر است که حریم فاروق در کنار بازیگر بودن، تهیه‌کننده‌ی فیلم نیز هست. وقتی از وی پرسیده شد که آیا انجام دو کار هم‌زمان دشوار نیست، گفت: نتایج به‌دست آمده تاکنون نشانگر آن‌ است که من موفق بوده‌ام، به دلیل این‌که تیم قوی و حرفه‌ای داریم، لذا با دشواری‌ روبه‌رو نمی‌شویم.

او درباره‌ی تعداد زیادی از تولیدکنندگان زن در صنعت فیلم پاکستان گفت که این برای هویت جهانی پاکستان بسیار خوب است. وی همچنان افزود: «خوشحالم که تعداد زیادی تولیدکننده‌ی زن در پاکستان حضور دارند، زیرا آن‌ها تلاش‌های پیگیر انجام داده و با علاقه‌ی قلبی کار می کنند».

در پاکستان، سالانه بین ۱۵ تا ۲۰ فیلم سینمایی تولید می‌شود و از آن میان هفت یا هشت فیلم در ایام عید اکران می‌شود. فیلم حریم فاروق نیز در روزهای عید اکران شده ‌است، پس در این وضعیت صنعت فیلم چگونه توسعه یابد؟

به گفته‌ی حریم: «هنوز فرهنگ رفتن به سینماها در پاکستان متداول نشده‌ است و ایام عید فرصت بسیار خوبی است که مردم برای دیدن فیلم با خانواده‌‌هایشان به سینما می‌روند. بنابراین تأکید بیشتر بر عید است، اما امید است که با گذشت زمان این مسأله نیز تغییر خواهد کرد.

گفتنی است که این دومین فیلم حریم است که با «علی رحمان» ایفای نقش می‌کند، اما در آینده دوست دارد با ستارگان دیگری چون، فواد خان، فهد مصطفی و حمزه علی عباسی نیز کار کند. او همچنین اظهار امیدواری کرد که می‌خواهد با «رنویر سنگهـه» ستاره‌ی مشهور سینمای هند نقش بازی کند.

از آن‌جا که هر دو فیلم «لغزش» و«هیرمان جا» در شهر اسلام آباد ساخته شده است، پرسش این است که آیا او می‌‌خواهد در شهرهای دیگر نیز فیلم بسازد؟ در این رابطه حریم گفت که در حال حاضر نیاز است تا به اسلام آباد توجه بیشتری بشود، چون این شهر دارای زیبایی‌های زیادی است و این به سود پرده‌ی سینما نیز هست.

در باره این‌که چرا امسال در ایام عید قربان سه فیلم اکران شده است، حریم گفت: «سه فیلم دارای داستان و ژانرهای متفاوت بوده است و بینندگان در ایام عید با سه فیلم مختلف روبه‌رو هستند و این برای بازار سینما خیلی خوب است».

*رنویر سنگهـه ، بازیگر معروف سینمای هند است.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independenturdu.com

© IndependentUrdu

بیشتر از فیلم