اتهام آزار جنسی متوجه گزینه مورد نظر ترامپ

همکلاسی سابق او در دانشگاه «ییل» ادعا می‌کند قاضی آینده را در مهمانی خوابگاه مست با شلواری پایین‌کشیده دیده است.

دونالد ترامپ و برت کاواناه. واشنگتن دی‌سی.اکتبر ۲۰۱۸
Jim WATSON / AFP

یک اتهام جدید آزار جنسی علیه برت کاواناه مطرح شده که پیش از انتخاب او به مقام دیوان عالی ایالات متحده مورد بررسی قرار نگرفته است.

به گزارش نیویورک تایمز، یکی از همکلاسی‌های سابق آقای کاواناه در«ییل» به چشم خود دیده است که او مست در یک مهمانی در خوابگاه، آلت جنسی خود را به دست دانشجوی خانمی می‌مالید.

به نظر می‌رسد ادعای این شاهد -که پیش از این علنی نشده است- در راستای اتهاماتی است که توسط خانم «دبورا رامیرز» مطرح شد، یکی از سه خانمی که بعد از انتخاب این قاضی توسط دونالد ترامپ علیه او اتهاماتی را طرح کرد.

خانم رامیرز ادعا کرد در زمستان سال تحصیلی ۱۹۸۳-۱۹۸۴ در یک مهمانی بوده که دانشجوی سال‌اولی به نام «برت کاواناه» شلورا خود را پایین می‌کشد و آلت جنسی‌اش را به او می‌مالد در حالی که سایر دانشجویان فقط می‌خندیدند.

تیم حقوقی خانم «رامیز» فهرستی از ۲۵ نفر که ممکن بود بتوانند بر این داستان صحه گذارند را به اف‌بی‌آی داد، ولی هیچ از یک آن افراد مورد مصاحبه قرار نگرفتند و در جلسه سال گذشته مجلس هم از خانم رامیرز برای ایراد شهادت دعوت نشد.

ادعای اخیر که به مهمانی در خوابگاه دیگری اشاره دارد، از طرف آقای مکس استیر مطرح شده که اکنون مدیر یک سازمان غیرانتقاعی در واشنگتن است.

آقای استیر سناتور‌ها و اف‌بی‌آی را در زمان تحقیقات باخبر ساخت که او آقای کاواناه را با شلواری پایین‌کشیده دیده است وقتی دوستان این دانشجوی سال‌ اولی آلت جنسی او را به دست دانشجوی خانمی مالیدند.

به گزارش تایمز، با این وجود اما اف‌بی‌آی این ادعا را بررسی نکرد. هر دوی آقایان استیر و کاواناه نیز از بحث درباره این ماجرا با این روزنامه خودداری کردند.

قاضی دیوان عالی ایالات متحده علی رغم شهادت دکتر «کریستین بلیزی‌فورد» که اور ار به تجاوز جنسی در دوران دبیرستان در سال ۱۹۸۲ متهم کرده بود، در ماه اکتبر سال گذشته سوگند یاد کرد.

خانم «فورد» مدعی بود وقتی آقای «کاواناه» مست بوده خود را در تخت به زور روی ایشان می‌اندازد، دست به اندام خصوصی او زده و سعی می‌کند لباس‌هایش را درآورد. «کاواناه» همچنین دست خود را روی دهان خانم فورد گرفته بود تا او نتواند برای درخواست کمک جیغ بزند.  

در جلسه کمیته قضایی مجلس سنا، این قاضی با ارائه مدارکی به شدت اتهامات وارده را رد کرد.

در حالی که معترضان در بیرون جلسه فریاد «شرم! شرم! شرم!» سر داده بودند، آقای کاواناه نهایتا با ۵۰ رای موافق و ۴۸ رای مخالف سناتورها، برای تصدی قضاوت دیوان عالی مورد تایید قرار گرفت.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از جهان