لاپید: رهبر جمهوری اسلامی، ایران را از درون ویران می‌کند

جدال توییتری وزرای خارجه ایران و اسرائیل

تصاویر از AFP و خبرگزاری تسنیم

یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل، در پاسخ به همتای ایرانی خود، در توییتر نوشت که جمهوری اسلامی نمی‌تواند اسرائیل را نابود کند و رهبر آن رژیم، «ایران را از درون ویران می‌کند».

وزیر خارجه اسرائیل روز سه‌شنبه، ۱۴ دی‌ماه، در حساب توییتر خود، ضمن بازنشر توییت اخیر حسین امیرعبداللهیان، به سه زبان عبری، انگلیسی و فارسی به آن پاسخ داد و نوشت: «مردم ایران باید بدانند که جمهوری اسلامی دلیل زندگی فلاکت‌بار آن‌ها است.»

در حالی‌که وزیر امورخارجه ایران در توییت روز دوشنبه خود، حکومت اسرائیل را «رژیم جعلی» خوانده بود، لاپید درمقابل به «رژیم افراطی ایران» اشاره کرده است که اسرائیل را به نابودی تهدید می‌کند، اما به نوشته او، «مثل همیشه در این نبرد، شکست خواهد خورد».

امیرعبداللهیان در انتهای توییت خود، با آوردن جمله «صهیونیسم جایی در آینده جهان ندارد»، به‌طور ضمنی، بار دیگر اسرائیل را به نابودی تهدید کرده، اما به‌طور دقیق مشخص نکرده که کدام‌یک از گفته‌های اخیر لاپید را «اظهارات آشفته‌» و خیال‌پردازانه و مصداق ضرب‌المثل «شتر در خواب بیند پنبه‌دانه…» می‌داند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزیر خارجه اسرائیل روز دوشنبه گفته بود که مذاکرات احیای برجام در وین، بعید است برای اسرائیل نتیجه خوبی داشته باشد، اما اورشلیم درپی کاستن از زیان‌های آن است. 

لاپید چند روز پیش‌تر در یک گفت‌وگوی تلویزیونی درباره توانایی کشورش برای حمله احتمالی به تاسیسات هسته‌ای و پایگاه‌های نظامی ایران، گفته بود: «اسرائیل توانایی‌هایی دارد که برخی از آن‌ها را جهانیان و ازجمله برخی از کارشناسان این حوزه، حتی تصور هم نمی‌کنند. اسرائیل از خود در برابر تهدید ایران محافظت خواهد کرد.»

او همچنین افزوده بود که اسرائیل برای حمله به ایران آمادگی دارد و در صورت ضرورت چنین اقدامی، نیازی به مشورت یا اجازه ایالات متحده ندارد.

به‌نطر می‌رسد توییت امیرعبداللهیان در واکنش به این سخنان لاپید باشد که در آن تاکید کرده بود، «اسرائیل هر کاری که لازم باشد برای حفظ امنیت خود انجام خواهد داد. و ما برای این کار به اجازه کسی نیاز نداریم. از روز اولی که این اسرائیل را تأسیس کردیم، این موضوع وجود داشته است.»