سولشایر: یونایتد دنبال جایگزین دروازه‌بان نمی‌گردد

سرمربی منچستر یونایتد درباره قرارداد دروازه‌بان جدید «کاملاً مطمئن» است

PAUL ELLIS / AFP

اوله گونار سولشایر «کاملاً مطمئن» است که داوید دخه‌آ به آینده خود در منچستر یونایتد متعهد است و در حال حاضر، به رغم مذاکرات طولانی برای یک قرارداد جدید، به دنبال گزینه‌های جایگزین برای وی نیست.

قرارداد فعلی «دخه‌آ» با اولد ترافورد در پایان فصل جاری به اتمام خواهد رسید، در حالی که مذاکرات بین یونایتد و نمایندگان او بیش از ۱۸ ماه پیش آغاز شده است.

«داوید دخه‌آ» که چهار بار برنده جایزه «بازیکن سال» یونایتد شده است، اگر بر سر شرایط جدید به توافق نرسد، تابستان آینده می‌تواند به صورت انتقال رایگان تیم منچستر یونایتد را ترک کند. یوونتوس آماده است تا از شکست مذاکرات بین «دخه‌آ» و یونایتد به سود خود استفاده کند.

در نتیجه عدم اطمینان به آینده خویش، «دخه‌آ» از فرم اصلی خود خارج شده است. او دروازه‌بانی است که پیش از این قابل اطمینان بود، اشتباهات بزرگی را در چند مسابقه پایان فصل پیش مرتکب شد، و به دلیل نقش خود در باخت دقایق پایانی در برابر کریستال پالاس در زمین خود و در ماه گذشته، مورد انتقاد قرار گرفت.

سولشایر روز جمعه، پیش از دیدار مقابل لستر سیتی، گفت: «هر زمان که او گلی را دریافت می‌کند، به تیتر بزرگ تبدیل می‌شود که او باید آن را می‌گرفت. این روالی است که در منچستر یونایتد وجود دارد و باید از عهده آن برآیید. باید انعطاف‌پذیر باشید. باید اعتماد به نفس قوی داشته باشید. حالش خوب است. اصلاً نگرانش نیستم».

در زمینه قرارداد دخه‌آ، سرمربی منچستر یونایتد اضافه کرد: «بدیهی است که من در تمام مذاکرات دخالتی نداشته‌ام، اما بسیار، یا کاملاً، مطمئن هستم که این مسئله را برطرف می‌کنیم. داوید هرگز حرف دیگری جز اینکه عاشق این باشگاه است به من نگفته است. او می‌خواهد اینجا بماند و دوران خارق‌العاده‌ای داشته است. بنابراین بیایید امیدوار باشیم که همه چیز در مسیر درست قرار بگیرد».

اگر اعتماد سولشایر پوچ باشد و یونایتد دخه‌آ را بیهوده از دست بدهد، نیاز خواهند داشت تا فردی در همین حد و اندازه را جایگزین وی کنند. سرجیو رومرو در حال حاضر دروازه‌بان ذخیره یونایتد است. گزینه سوم آنها لی گرانت است، و در عین حال، دین هندرسون دروازه‌بان تیم زیر ۲۱ سال انگلستان هم هست که دومین سال خود را به عنوان بازیکن قرضی در شفیلد یونایتد می‌گذراند.

یان اوبلاک و جردن پیکفورد هر دو پیش از این به عنوان جانشین‌های بالقوه دخه‌آ معرفی شده بودند، اما سولشایر در روز جمعه اعلام کرد که اقدامات یونایتد، بیش از آن‌که در پی یافتن جایگزین باشند، بر روی قانع کردن دروازه‌بان شماره یک فعلی آنها تمرکز دارد. 

او گفت: «ما همیشه از این که چه اتفاقی در دنیا رخ می‌دهد آگاه هستیم، اما تمرکز من و باشگاه بر این است که او را قانع کنیم تا در اینجا بماند. او می‌تواند ببیند که ما چه می‌کنیم. ما بازیکنانی را می‌خواهیم که بهترین هستند، و آنهایی را که می‌خواهیم، اغلب اوقات می‌مانند. تعداد آنهایی که می‌خواهیم نگه داریم و نتوانیم ماندن آنها را تضمین کنیم، زیاد نیست».

«من دو جانشین خوب برای دروازه دارم، سرجیو و لی. دین در شفیلد یونایتد بازی می‌کند. پس بخش دروازه‌بانی در سلامت کامل است. و گفتم که مطمئنم می‌توانیم طوری اوضاع را مدیریت کنیم که داوید را قانع کنیم آینده وی در اینجا خواهد بود. و این یک آینده موفقیت‌آمیز خواهد بود برای باشگاهی که می‌خواهد به بردن جوایز بزرگ بازگردد.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از ورزش