آغاز هفته تحصیلی کوتاه‌تر در امارات متحده عربی

امارات تعطیلات آخر هفته را به شنبه و یکشنبه و نصف روز جمعه تغییر داده است

ترم تحصیلی جدید از روز دوشنبه در امارات آغاز می‌شود-عکس از آرشیو گلف‌نیوز

امارات متحده عربی از روز دوشنبه ۱۳ دی‌ماه هفته تحصیلی چهارو‌نیم روزه را آغاز می‌کند. به این ترتیب دانش‌آموزان به جای جمعه و شنبه، روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل خواهند بود و جمعه نیز تنها تا پیش از ظهر در مدارس حضور می‌یابند.

این اقدام در راستای تغییر روزهای کاری و تعطیلات در امارات متحده عربی انجام می‌شود. امارات متحده عربی اواخر سال گذشته میلادی اعلام کرد که از آغاز سال ۲۰۲۲، روزهای کاری چهار روز و نیم از دوشنبه تا ظهر جمعه خواهد بود. روزهای تعطیل شنبه، یکشنبه و ظهر به بعد جمعه خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هدف امارات از تغییر روزهای تعطیل هفته هماهنگی بیشتر با بازارهای بین‌المللی و جهان است. در اغلب کشورهای جهان شنبه و یکشنبه تعطیل و دوشنبه تا جمعه روزهای کاری هفته به‌شمار می‌رود. به این ترتیب امارات با تغییر روزهای کاری و تعطیلات آخر هفته خود را با جهان هماهنگ‌تر می‌کند.

به گزارش گلف‌نیوز، ترم جدید تحصیلی در امارات پس از تعطیلات زمستانی از روز دوشنبه آغاز می‌شود. در برخی مدارس تحصیل حضوری است و در برخی دیگر به مدت دو هفته آموزش از راه دور انجام می‌شود.

برخی مدارس برای ایجاد هماهنگی بیشتر بین دانش‌آموزان و اجرای طرح جدید ۲۰ دقیقه به زمان آموزش روزانه اضافه کرده‌اند تا تغییرات جدید به طور کامل جا بیفتد.

همزمان نتایج تحقیقات متعدد حاکی از آن است که عملکرد دانش‌آموزان و کارمندان در هفته کاری و تحصیلی چهار روزه به مراتب بهتر از هفته کاری پنج یا شش روزه است.

ایران از معدود کشورهای جهان است که همچنان یک روز تعطیلی رسمی دارد که روز جمعه است. برخی دیگری از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نیز که سال‌ها قبل روزهای پنجشنبه و جمعه را به عنوان تعطیلات آخر هفته معرفی کرده بودند، در سال‌های اخیر جمعه و شنبه را تعطیلی آخر هفته در نظر گرفته‌اند.

در این بین امارات متحده عربی نخستین کشور عربی است که تعطیلات خود را از جمعه و شنبه به شنبه و یکشنبه و نصف روز جمعه تغییر داده است.

بیشتر از جهان