شهردار جدید نیویورک در جشن سال نو‌ سوگند خورد

اریک آدامز با شعار «امنیت عمومی» توانست در کارزار انتخاباتی‌ بر رقیب جمهوری‌خواه خود پیروز شود

همزمان با مراسم جشن میدان تایمز و دقایقی پس از تحویل سال نو میلادی، مراسم سوگند شهردار جدید نیویورک نیز انجام شد و اریک آدامز، شهردار تازه این شهر شد.

اریک آدامز کاپیتان بازنشسته اداره پلیس نیویورک است و با شعار «امنیت عمومی» توانست در کارزار انتخاباتی‌ بر رقیب جمهوری‌خواه خود پیروز شود و دومین سیاه‌پوستی شود که شهردار نیویورک می‌شود. او صد و دهمین شهردار در تاریخ نیویورک است.

اما شهردار تازه، کار آسانی در پیش نخواهد داشت. به گزارش نیویورک تایمز، این شهر حتی ‌پیش از آن که به دلیل شیوع سویه اومیکرون دوباره با افزایش شدید آمار مبتلایان روبه‌رو شود، با وضعیت اقتصادی سختی درگیر بود. نرخ بیکاری در این شهر ۹.۴ درصد است که دو برابر بیش از نرخ بیکاری سراسری در ایالات متحده آمریکا است. آمار قتل، تیراندازی و برخی دیگر از شاخص‌های جرم و خشونت، از زمان آغاز همه‌گیری افزایش یافته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نخستین اصل در دستورکار شهردار تازه، کمک به نیویورکی‌ها در مقابله با سویه اومیکرون و افزایش آمار ابتلا است. نیویورک در روزهای اخیر هر روز بیش از ۴۰ هزار ابتلای تازه داشته است و آمار بستری شدن در بیمارستان‌ها در حال افزایش است.

سامانه آزمایش‌ کرونا در نیویورک که زمانی مورد رشک همه شهرهای دیگر آمریکا بود، اکنون به سختی پاسخگوی نیازها است و صف‌‌های درازی از مراجعان پشت درهای مراکز آزمایش شکل می‌گیرد.

زمانی که اریک آدامز در تابستان به‌عنوان شهردار انتخاب شد، موارد ابتلا پایین بود و میلیون‌ها نیویورکی واکسینه شده بودند. آن زمان به نظر می‌رسید که شهر آماده است بر دشواری‌های همه‌گیری که جان ۳۵ هزار نیویورکی را گرفته بود، غلبه کند.

اما اکنون دوباره آمار ابتلا در حال افزایش است. شرکت‌ها در تصمیم خود برای پایان دادن به دورکاری بازنگری کرده‌اند و بسیاری از تماشاخانه‌ها و رستوران‌های خیابان برادوی نیز تعطیل است.

بیشتر از جهان