اریک آدامز در مسیر رسیدن به شهرداری نیویورک

پیش‌بینی می‌شود که اریک آدامز ۶۰ ساله، در نیویورک که شهروندانی عمدتا دموکرات دارد، کاندیدای مطلوب برای شهرداری باشد

اریک آدامز، رئیس بخش بروکلین، یکی از پنج بخش شهر نیویورک است-TIMOTHY A. CLARY / AFP

رسانه‌های آمریکایی از پیروزی اریک آدامز در رقابت درون‌حزبی دموکرات‌ها برای نامزدی احراز کرسی شهردار نیویورک خبر دادند.

اریک آدامز، رئیس بخش بروکلین، یکی از پنج بخش شهر نیویورک است. او وعده داده بود که برای برقراری توازن میان مبارزه با جرم و جنایت و پایان دادن به بی‌عدالتی نژادی در نیروی پلیس، تلاش کند.

آدامز که قبلا در نیروی پلیس خدمت کرده است، اگر در رقابت شهرداری نیویورک پیروز شود، دومین شهردار سیاه‌پوست این شهر خواهد بود.

کترین گارسیا، کمیسر سابق بهداشت نیویورک که فردی فن‌سالار (تکنوکرات) است و کارنامه خوبی در حل مشکلات دارد، و نیز مایا ویلی، مشاور سابق حقوقی شهردار فعلی که از حمایت الکساندریا اوکازیا کورتز، نماینده کنگره آمریکا، برخوردار است، رقبای اریک آدامز هستند. در صورت پیروزی گارسیا یا ویلی، این اولین باری خواهد بود که یک زن به دفتر شهرداری نیویورک راه خواهد یافت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نتایج شمارش آرا نشان می‌دهد که آدامز با تفاوت حدود هشت هزار و ۵۰۰ رای و حاشیه یک درصدی، از گارسیا جلو است.

آدامز در بیانیه‌ای گفت هنوز آرا کامل شمارش نشده است. او گفت:‌ «ائتلاف تاریخی و متنوع بخش‌های پنج‌گانه نیویورکی‌های طبقه متوسط، ما را به پیروزی در انتخابات اولیه دموکراتیک برای شهرداری نیویورک رساند.»

او گفت، از این به بعد باید بر پیروزی نهایی کرسی شهرداری تمرکز کرد که قرار است رای‌گیری برای آن در ماه نوامبر برگزار شود.

پیش‌بینی می‌شود که اریک آدامز ۶۰ ساله، در نیویورک که شهروندانی عمدتا دموکرات دارد، کاندیدای مطلوب برای شهرداری باشد.

بیل دبلازیو، شهردار دموکرات و فعلی نیویورک، به دلیل محدودیت‌های قانونی قادر به رقابت مجدد در انتخابات شهرداری نیویورک نیست.

بیشتر از جهان