وزارت دفاع ایران از ناکامی ماموریت «سیمرغ» خبر داد

«این موشک نتوانست به سرعت لازم برای استقرار محموله در مدار دست یابد»

عکس از خبرانلاین

یک روز پس از انتشار خبر پرتاب راکت ماهواره‌بر سیمرغ برای ارسال سه محموله تحقیقاتی به فضا، یک سخنگوی وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران از ناکامی این عملیات خبر داد.

وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در بیانیه‌ای از «پرتاب موفق» ماهواره‌بر سیمرغ خبر داد اما در آن، به هدف نهایی این ماموریت، یعنی قرار گرفتن ماهواره در مدار زمین، اشاره‌ای نکرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

احمد حسینی، سخنگوی بخش فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، روز جمعه در یک گفت‌وگوی تلویزیونی، گفت که این موشک نتوانست به سرعت لازم برای استقرار محموله در مدار دست یابد. او با بیان اینکه راکت ماهواره‌بر سیمرغ برای قرار دادن محموله خود به سرعتی بالاتر از هفت هزار و ۶۰۰ متر بر ثانیه نیاز دارد، گفت که در نهایت، به سرعت هفت هزار و۳۵۰ متر بر ثانیه رسیده‌اند.

وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران روز گذشته از پرتاب موفقیت‌آمیز سیمرغ خبر داد، اما به ماموریت نهایی آن اشاره‌ نکرد. این در حالی است که گفت‌وگوهای هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و قدرت‌های جهانی برای احیای برجام در وین در جریان است و این اقدام واکنش‌ها و انتقادهای طرف‌های مذاکره‌کننده را به دنبال داشته است.

آمریکا، آلمان و فرانسه اقدام جمهوری اسلامی ایران را نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت می‌دانند که بر اساس آن، تهران از کار و آزمایش روی موشک‌های بالیستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای منع شده است.