احتمال کاهش بهای رسمی فروش نفت خام عربستان سعودی

بهای نفت خام سنگین عربستان سعودی روند قیمت‌های نفت ایران، کویت و عراق را تعیین می‌کند

کشورهای آسیایی خریدار بیش از نیمی از نفت صادراتی عربستان سعودی‌اند-GIUSEPPE CACACE / AFP

عربستان سعودی، بزرگ‌ترین کشور صادرکننده نفت جهان، احتمالا بهای نفت خام فروشی برای ماه فوریه را برای کشورهای آسیایی کاهش دهد. کشورهای آسیایی خریدار بیش از نیمی از نفت صادراتی عربستان سعودی‌اند.

بر اساس یک نظرسنجی که رویترز از هفت خریدار بزرگ نفت خام انجام داده است انتظار می‌رود عربستان بهای رسمی فروش نفت خود را بیش از یک دلار در ماه فوریه نسبت به ماه پیش از آن کاهش دهد و قیمت‌ها را به پایین‌ترین سطح در سه تا چهار ماه گذشته برگرداند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بهای نفت خام سنگین عربستان سعودی روند قیمت‌های نفت ایران، کویت و عراق را تعیین می‌کند و بر بهای فروش نزدیک به ۱۰ میلیون بشکه نفت خام در روز به کشورهای آسیایی تاثیرگذار است. انتظار می‌رود تقاضای کشورهای آسیایی به خاطر فرارسیدن فصل تعمیرات فصلی پالایشگاه‌ها کاهش یابد.

همه پاسخ دهندگان به رویترز انتظار داشتند که نفت خام سنگین عربستان سعودی با کاهشی بیش از یک دلار روبه‌رو شود؛ به‌جز یک پاسخ دهنده که کاهشی ۵۵ سنتی را پیش ‌بینی کرد.

شرکت نفتی دولتی آرامکو عربستان سعودی بهای نفت خام خود را بر اساس توصیه‌های مشتریان و پس از محاسبه تغییر در ارزش نفت خام خود در ماه گذشته و بر اساس بازده و قیمت محصول تعیین می‌کند.

این تولید کننده قیمت‌های فوریه را پس از نشست ۴ ژانویه « اوپک پلاس » تعیین می‌کند.

مقامات شرکت آرامکو درباره تغییرات قیمت ماهانه نفت خام سنگین اظهار نظر نکردند.

بیشتر از جهان