گوشی تاشو جدید موتورولا در راه است

گوشی «ریزر» تازه موتورلا در واقع بازسازی نوینی است از یک گوشی کلاسیک و قدیمی که دارای صفحه لمسی تاشو است

با استفاده از نمایشگری کوچک روی گوشی می‌توان برنامه‌ها و پیام‌های رسیده را سریع وارسی کرد‌ـ عکس از توییتر

شرکت موتورولا در حال ساخت نوع جدیدی از گوشی هوشمند و معروف «ریزر» است.

این شرکت که در مالکیت شرکت «لنوو» است، پیش از این دو نوع از این گوشی تاشو را تولید کرده بود؛ یکی در سال ۲۰۱۹، و نوع پیشرفته‌تر آن در سال ۲۰۲۰.

چن جین، مدیرعامل شرکت لنوو، با انتشار یادداشتی در «ویبو» این موضوع را افشا کرد و بر اساس همان مطلب، گوشی جدید دارای پردازنده‌ قوی‌تر، طراحی واسط بهتر، و ظاهری تازه است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گوشی «ریزر» تازه موتورلا در واقع بازسازی نوینی است از یک گوشی کلاسیک و قدیمی که دارای صفحه لمسی تاشو است با نمایشگری کوچک روی آن که می‌توان از آن طریق برنامه‌ها و پیام‌های رسیده را سریع وارسی کرد. این گوشی را حتی می‌توان روی حالت پنهان «رترو» (یکپارچه‌سازی با سیستم عامل) گذاشت.

از ترجمه این پست همچنین معلوم می‌شود این دستگاه ممکن است اول در چین به بازار آید و وارد رقابت با گوشی تاشو «پی‌۵۰ پاکت» (P50 Pocket) شود که قرار است هوآوی به‌زودی به بازار بفرستد. قیمت آن گوشی بیش از هزار دلار خواهد بود.

احتمال می‌رود که در آینده دستگاه‌های اندروید به سمت تاشو بودن بروند. سامسونگ سه نسل از گوشی‌های «گلکسی زد فلیپ» و «زد فولد» خود را تاکنون روانه بازار کرده است و فعلا بازار را در دست دارد. گوگل نیز قرار است به‌زودی یک مدل گوشی تاشو با نام رمزی «پاسپورت» به بازار بفرستد، اما جزئیات آن محصول هنوز فاش نشده است.

قاعدتا باید مواردی برای استفاده واقعی از گوشی‌ تاشو وجود داشته باشد، اما هنوز دلیل خوبی برای استفاده از هیچ‌‌یک از دستگاه‌های سامسونگ به‌جای گوشی‌های معمول نیست، زیرا مشکل بتوان برنامه‌های این گوشی‌ها را با معیار شکل آن هماهنگ کرد. کاربران هنوز نمی‌دانند که از گوشی تاشو انتظار چه کارهایی می‌توانند داشته باشند، و وظیفه تولیدکنندگان است که این موارد را مشخص کنند.

به گزارش آی‌دی‌سی، انتظار می‌رود که سال آینده بازار صادرات گوشی هوشمند به ۱.۳۵ میلیارد دستگاه برسد، اما همه‌گیری کرونا تاکنون مانع تحقق این امر بوده است.

تام کانگ، مدیر تحقیقات موسسه تحقیقاتی کانترپوینت، گفت: «به نظر می‌رسد کمبود نیم‌رسانا بر تمام شرکت‌های تولیدکننده در این اکوسیستم اثر بگذارد. این امر بر سامسونگ، اوپو، شیائومی، و بقیه اثر گذاشته است و داریم توقع‌ها را از بازار پایین می‌آوریم. اما انگار اپل پویاترین شرکت است و کمترین ضربه را از کمبود ای‌پی خورده است.»

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی