زمین‌لرزه شدید در استان هرمزگان

کانون این زمین‌لرزه ۳۱ کیلومتری قلعه قاضی در استان هرمزگان است

پیش‌تر در روز یکشنبه، ۲۳ آبان، نیز دو زمین‌لرزه منطقه فین در استان هرمزگان را لرزانده بود - ایرنا 

زمین‌لرزه‌ای به بزرگای پنج درجه مناطق حوالی «قلعه قاضی» در استان هرمزگان را لرزاند.

بر اساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، نیمروز دوشنبه، ششم دی‌ماه ۱۴۰۰، در ساعت ۱۱ و یک دقیقه و ۵۶ ثانیه، زلزله‌ای به بزرگی پنج در عمق ۱۵ کیلومتری زمین، منطقه‌ای در ۳۱ کیلومتری قلعه قاضی، واقع در استان هرمزگان را به لرزه درآورد. فاصله کانون زلزله تا منطقه فین در استان هرمزگان نیز ۳۸ کیلومتر اعلام شده است.

مختصات مرکز این زمین‌لرزه ۲۷.۵۸ درجه عرض شمالی و ۵۶.۲۷ درجه طول شرقی ثبت شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش از این زلزله، زمین‌لرزه دیگری به بزرگی ۳.۲ ریشتر در ساعت ۱۰ و ۳۳ دقیقه و ۴۰ ثانیه در عمق ۱۳ کیلومتری زمین در همین منطقه رخ داده بود.

هنوز از میزان خسارت‌های احتمالی این زمین‌لرزه خبری منتشر نشده است؛ اما مهرداد حسن‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، به خبرگزاری تسنیم گفت: «تیم‌های ارزیاب به‌منظور بررسی خسارات احتمالی‌ این زلزله به کانون زلزله و منطقه اعزام شده‌اند.»

پیش‌تر در روز یکشنبه، ۲۳ آبان، نیز دو زمین‌لرزه جدید منطقه فین در استان هرمزگان را لرزانده بود که بر اثر آن حدود ۷۰ درصد از منازل مسکونی منطقه تخریب شدند و یک کشته و ۱۰۴ مصدوم بر جای گذاشت. بر اساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، پس از آن زمین‌لرزه‌ها، در فاصله کمتر از یک روز، بیش از ۱۵۰ پس‌لرزه در استان هرمزگان ثبت شد.