طرح صدها اتهام حیوان آزاری در استرالیا در پاسخ به کشتار گروهی کوآلاها

جزیره کانگورو در استرالیای جنوبی با حدود ۴۰ هزار کوآلا بیشترین آسیب به کوآلاها بر اثر آتش‌سوزی را شاهد بود

مقام‌های ایالت ویکتوریا در استرالیا به دلیل کشتار گروهی کوآلاها، بیش از ۲۵۰ مورد اتهام آزار و اذیت حیوانات را اعلام کرده‌اند.

در فوریه سال گذشته در یک مزرعه الوار در کیپ بریج‌واتر که بخشی از آن با آتش پاکسازی شد، ده‌ها کوآلا -گونه‌ای حفاظت‌شده در ویکتوریا- مرده پیدا شدند.

در ابتدا ۲۱ حیوان مرده در مزرعه پیدا شدند. ۴۹ کوآلای دیگر که جراحات داشتند یا آب بدنشان را از دست داده بودند، از سر ترحم کشته شدند.

طبق گزارش مقام ناظر بر حفاظت از محیط زیست ویکتوریا، در طول فرآیند پاکسازی این مزرعه، حدود ۲۰۰ کوآلا تحت‌تاثیر قرار گرفتند.

صاحب مزرعه و یک شرکت خاک‌برداری به کشتن حیوانات متهم شده‌اند و به هرکدام ۱۲۶ اتهام حیوان آزاری ابلاغ شده است. یک شرکت پیمانکاری دیگر نیز به رفتار ظالمانه متهم شده است.

هر اتهام تا حداکثر ۱۲ ماه زندان دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کیت گونز، رئیس اداره حفاظت از محیط زیست، گفت که این اتهام‌ها متعدد نتیجه یک تحقیق جامع بوده است.

خانم گونز به ای‌بی‌سی نیوز گفت: «ما نگرانی‌های جامعه درباره این پرونده را درک می‌کنیم و از کامل بودن تحقیقاتی که به صدور این اتهام‌ها منجر شده است، اطمینان حاصل کرده‌ایم.»

او افزود که برای کمک به تعیین زمان و چگونگی تلف شدن حیوانات، تکنیک‌هایی مانند رادیوگرافی پزشکی قانونی و آسیب‌شناسی اجساد به کار گرفته شدند.

هلن اوکلی، یکی از ساکنان محلی، به این شبکه تلویزیونی استرالیایی گفته بود که کوآلاهای لاغر و مرده را در یک پیاده‌روی عصرانه کشف کرده و ویدیویی را که در آن دیده می‌شود که با دیدن این مرگ‌ها گریه می‌کند، منتشر کرده است.

این ویدیو باعث شد تحقیقات درباره این  کشتار گروهی به راه بیفتند. او گفت: «بعد از مدت‌ها انتظار، خوشحالم. نمی‌توانم لبخند را از روی صورتم پاک کنم.»

«من هنوز هر روز به کوآلاها فکر می‌کنم.»

بر اساس برآورد صندوق جهانی طبیعت (WWF) بیش از ۶۰ هزار کوآلا در جریان آتش‌سوزی‌های سال ۲۰۲۰ استرالیا کشته، زخمی یا آواره شدند.

جزیره کانگورو در استرالیای جنوبی با حدود ۴۰ هزار کوآلا بیشترین آسیب به کوآلاها بر اثر آتش‌سوزی را شاهد بود. پس از آن، ویکتوریا با نزدیک به ۱۱ هزار کوآلا و نیو‌ساوت ولز با هشت هزار کوآلا بیشترین تلفات را داشتند.

گزارش سال ۲۰۱۶ هیئتی از کارشناسان کوآلا، جمعیت کوآلا در استرالیا را ۳۲۹ هزار تا اعلام کرده بود، اما این تعداد به دلیل آتش‌سوزی‌های جنگلی به طور تصاعدی کاهش یافته است.

© The Independent

بیشتر از جهان