ترامپ نشست مطبوعاتی برگزار می‌کند

با افت محبوبیت بایدن، نظرسنجی‌های گوناگون حاکی از بخت بالای ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ است

ترامپ ماه گذشته گفت برای اعلام تصمیمش تا پایان میان‌دوره ریاست جمهوری صبر می‌کند‌ـ ELSA/GETTY IMAGES VIA AFP

در حالی که گمانه‌زنی‌ها در مورد شرکت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، ادامه دارد، ترامپ روز سه‌شنبه ۲۱ دسامبر (۳۰ آذر) اعلام کرد که در استراحتگاه مارالاگو در فلوریدا نشستی مطبوعاتی برگزار می‌کند.

با افت محبوبیت بایدن، نظرسنجی‌های گوناگون حاکی از بخت بالای ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ است اما او هنوز تصمیم قطعی‌اش را اعلام نکرده است. اکنون، با برگزاری این نشست مطبوعاتی، می‌توان احتمال داد رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا اگر با اعلام خبر قطعی شرکتش در انتخابات ۲۰۲۴ هوادارانش را غافلگیر نکند، دست‌کم به سوال‌هایی در این مورد پاسخ دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش گاردین، این نشست مطبوعاتی در نخستین سالگرد وقایع ۶ ژانویه ۲۰۲۱ برگزار می‌شود که گروهی در اعتراض به نتیجه انتخابات به ساختمان کنگره آمریکا رفتند و آن را برای مدتی کوتاه اشغال کردند.

ترامپ گفت: «آنچه در ۶ ژانویه رخ داد اعتراض کاملا مسالمت‌آمیز مردم بود که از تقلب در انتخابات به خشم آمده بودند.» و قول داد که در نشست مطبوعاتی‌اش در ۶ ژانویه ۲۰۲۲، بیشتر در این مورد صحبت کند.

تداوم حضور ترامپ در صحنه سیاسی آمریکا برای بسیاری از هوادارانش مایه دلگرمی است. کاهش شدید محبوبیت جو بایدن در ماه‌های اخیر باعث شده است بسیاری بخت ترامپ برای بازگشت به رقابت‌های انتخاباتی را بالا ببینند. بیل اورایلی، مجری پیشین فاکس نیوز، دوشنبه گفت که دونالد ترامپ بار دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌شود.

دونالد ترامپ بارها به احتمال نامزدی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ اشاره کرده‌، اما هنوز تصمیم قطعی‌اش را اعلام نکرده است. او ماه گذشته گفت برای اعلام تصمیمش تا پایان میان‌دوره ریاست جمهوری صبر می‌کند.

ترامپ ماه گذشته نیز در گفت‌و‌گویی با فاکس نیوز تاکید کرد که قطعا درباره این موضوع فکر می‌کند و افزود: «فکر می‌کنم افراد زیادی از این تصمیم خوشحال خواهند شد.»

 بیل اورایلی که روز دوشنبه در یک برنامه تلویزیونی پربیننده سخن می‌گفت به گفته ترامپ اشاره کرد مبنی بر اینکه واکسن یادآوری را تزریق کرده است و تاکید کرد که دونالد ترامپ به واکسیناسیون معتقد است و نقش دولت او در ساخت سریع واکسن کرونا را نباید نادیده گرفت. این روزنامه‌نگار گفت دولت ترامپ کار ساخت سریع واکسن کرونا را سازماندهی کرد و جان میلیون‌ها تن را نجات داد.

بیل اورایلی پیش‌تر نیز گفته بود که احتمال می‌دهد در انتخابات آینده دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون دوباره همچون سال ۲۰۱۶ روبه‌روی یکدیگر بایستند.

بیشتر از جهان