در حمله چریک‌های مقاومت ملی در بغلان، چهار عضو طالبان کشته شدند

جنگجویان طالبان در بغلان، در صورت سرپیچی از دستورات، به جنگ با نیروهای جبهه مقاومت اعزام می‌شوند

جنگجویان طالبان اینک روستای کفترخانه را ترک کرده‌ و نیروهای مقاومت ملی در آنجا مستقر شده‌اند - توییتر جبهه مقاومت اندراب

بعدازظهر روز دوشنبه، ۲۹ آذر، در حمله نیروهای جبهه مقاومت ملی به یک پاسگاه نیروهای طالبان در روستای کفترخانه شهرستان بنو استان بغلان در شمال افغانستان، چهار عضو طالبان کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.

یک عضو نیروهای جبهه مقاومت ملی در بغلان، به‌شرط فاش نشدن نامش، به ایندیپندنت فارسی گفت که این حمله را اعضای این جبهه و به‌منظور عقب راندن طالبان از مناطق تحت نفوذ خود انجام داده‌اند. به گفته این منبع، فرمانده طالبان در بغلان به‌تازگی، شماری از جنگجویان این گروه را به جرم نقض قوانین و به عنوان مجازات، به یک پاسگاه نظامی در روستای کفتر خانه واقع در مناطق تحت سلطع نیروهای جبهه مقاومت ملی فرستاده بود.

این منبع افزود که افراد طالبان قصد داشتند شماری دیگر از اعضای این گروه را به این پاسگاه دعوت کنند تا فعالیت نیروهای جبهه مقاومت را محدود کنند اما نیروهای جبهه مقاومت در یک حمله تهاجمی، چهار تن از آنان را کشتند و چهار تن دیگر را زخمی کردند. جنگجویان طالبان اینک روستای کفترخانه را ترک کرده‌ و نیروهای مقاومت ملی در آنجا مستقر شده‌اند. 

به گفته این منبع، جنگجویان طالبان در بغلان در صورتی سرپیچی از دستورات فرماندهانشان، برای مجازات به جنگ با نیروهای جبهه مقاومت اعزام می‌شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

صبغت‌الله احمدی، سخنگوی جبهه مقاومت ملی، با تایید حمله چریکی نیروهای این جبهه به پاسگاه طالبان در روستای کفترخانه گفت: «با وجودی که چریک‌های جبهه مقاومت در کوهستان‌ با دشواری‌های زیادی مواجه‌اند، حملات نظامی‌ آن‌ها به طالبان هم‌زمان در اندراب، پنجشیر، کاپیسا و بادغیس و چند منطقه دیگر ادامه دارد.»

احمدی افزود: «نیروهای جبهه مقاومت ملی دوشنبه شب در منطقه شباشک بادغیس، نیز به مواضع طالبان حمله کردند.» از تلفات آن حمله هنوز جزئیات دقیق در دست نیست، اما به گفته سخنگوی نظامی جبهه مقاومت ملی، ۱۱ قبضه اسلحه طالبان به دست نیروهای جبهه مقاومت افتاده است. صبغت‌الله احمدی تاکید می‌کند که نیروهای جبهه مقاومت ملی با وجود چالش‌های فراوان از جمله کمبود غذا و مهمات، همچنان به نبرد با طالبان ادامه می‌دهند و فعالیت‌‌های نظامی‌ آنان هر روز بیشتر می‌شود.

جبهه مقاومت ملی که از نیروهای ضد طالبان تشکیل شده است، پس از فروپاشی دولت پیشین افغانستان در پانزدهم اوت ۲۰۲۱، در پنجشیر و اندراب اعلام موجودیت کرد. در ماه‌های گذشته، فعالیت این جبهه از پنجشیر و بغلان به چندین استان دیگر افغانستان گسترش یافته است.

در چهار ماه اخیر، گروه طالبان ضمن انکار وجود و فعالیت نیروهای نظامی جبهه مقاومت ملی، انتشار اخبار درباره این جبهه در رسانه‌های داخلی افغانستان را ممنوع کرده است و رسانه‌های تحت کنترل طالبان و حتی رسانه‌های خصوصی فعال در افغانستان اجازه ندارند، درباره فعالیت مخالفان طالبان خبری منتشر کنند.

کمیته حفاظت از خبرنگاران افغانستان در گزارش‌‌های هفتگی خود از اوضاع رسانه‌ها در آن کشور، اعلام کرده است که رسانه‌های محلی مجبورند محتوایی را منتشر کنند که طالبان با آن موافق‌اند وگرنه با برخوردهای سختگیرانه طالبان طرف‌ می‌شوند و مجازات خواهند شد.