محقق آمریکایی: جبهه مقاومت تنها گزینه در برابر تروریسم جهانی در افغانستان است

همکاری ایالات متحده با جبهه مقاومت ملی در مبارزه با تروریسم، بهتر از حمایت کورکورانه از طالبان است

احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی در تلاش است تا یک قیام ملی در برابر طالبان راه‌اندازی کند - Ahmad SAHEL ARMAN / AFP

مایکل روبین، محقق مشهور آمریکایی، در تازه‌ترین مطلب خود در سایت نشنل‌انترست، جبهه مقاومت ملی به رهبری احمد مسعود را تنها گزینه موجود در برابر تروریسم جهانی در افغانستان خوانده و تاکید کرده است که آمریکا به‌جای همکاری کورکورانه با طالبان، باید از جبهه مقاومت ملی حمایت کند.

مقاله مایکل روبین در مورد وضعیت جاری افغانستان، انتقاد از تصمیم جو بایدن برای خروج سربازانش از این کشور و خواست او از ایالات متحده برای حمایت از جبهه مقاومت ملی افغانستان به رهبری احمد مسعود، روز سه‌شنبه، ۲۲ آذر، در سایت نشنل انترست منتشر شد. مایکل در این مقاله‌ می‌نویسد: «برای اینکه تروریسم در افغانستان دوباره احیا نشود و روزی آمریکا را تهدید نکند، نیاز است که ایالات متحده از جبهه مقاومت ملی افغانستان به رهبری احمد مسعود حمایت کند. همکاری ایالات متحده با جبهه مقاومت ملی در مبارزه با تروریسم بهتر از حمایت کورکورانه از طالبان است.»

مایکل روبین درباره رابطه ناگسستنی طالبان و القاعده هم هشدار داده است: «طالبان و القاعده رابطه‌ای محکم دارند و هیچ‌گاه نمی‌خواهند با یکدیگر بجنگند. جنگ طالبان با القاعده ممکن نیست. چنین جنگ به معنی آن است که انتظار داشته باشیم برادر با برادر بجنگد.»

این محقق آمریکایی آرامش و امنیت نسبی کنونی در افغانستان تحت حاکمیت طالبان را فریبنده و چندروزه خوانده و تصرح کرده است: «حقیقت این‌ است که افغانستان همیشه در طول زمستان آرام‌تر است. در این فصل، طالبان و القاعده و داعش تلاش می‌کنند که نفوذ خود در سراسر افغانستان را بیشتر کنند.»

او در مقاله خود تاکید می‌کند که آمریکا نباید کورکورانه با طالبان همکاری کند و اگر می‌خواهد تروریسم در افغانستان از بین برود و در آینده تهدیدی متوجه جهان و به‌ویژه آمریکا نباشد، باید از جبهه مقاومت ملی در افغانستان حمایت کند تا این جبهه بتواند در برابر آنان ایستادگی کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از سقوط دولت پیشین، با به قدرت رسیدن دوباره طالبان و فرار رهبران تمام احزاب ضدطالبان از افغانستان، جبهه مقاومت ملی به رهبری احمد مسعود، فرزند احمدشاه مسعود، در استان پنجشیر در برابر طالبان ایستاد‌ و اعلام کرد تا شکست دوباره طالبان به مقاومت ادامه می‌دهد و نمی‌گذارد طالبان به نیابت از دیگران افغانستان را اشغال و هرچه دلش خواست به مردم تحمیل کند.

با اینکه طالبان بارها از پیروزی‌ و سلطه بر تمام افغانستان دم زده‌اند، جبهه مقاومت ملی به رهبری احمد مسعود، هنوز هم در شمال افغانستان به‌ویژه استان‌های پنجشیر و بغلان با آن‌ها مبارزه می‌کند و در چند جنگ‌ چریکی، شماری از جنگجویان طالبان را از بین برده است.

احمد مسعود، رهبر این جبهه، می‌گوید که تا زنده است برای آزادی و حقوق مردم افغانستان مبارزه می‌کند و اجازه نمی‌دهد که افغانستان تحت اشغال یک گروه قرار داشته باشد.