«حملات سایبری به اتاق‌های منتقدان حکومت ایران در کلاب‌هاوس»

«اتاق‌های کلاب‌هاوس با استفاده از تاکتیک‌های سایبری، حذف و از دسترس خارج می‌شوند»

برنامک کلاب‌هاوس در بحبوحه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران مورد استقبال کاربران اینترنتی قرار گرفت- AFP

پایگاه خبری بهارنیوز در روز جمعه، از قول برخی کاربران اپلیکیشن کلاب‌هاوس گزارش داد که اتاق‌های گفت‌وگوی منتقدان حکومت جمهوری اسلامی ایران در این رسانه اجتماعی «به شکل سازماندهی شده‌» هدف تهاجم قرار گرفته است و با استفاده از تاکتیک‌های سایبری، حذف و از دسترس خارج می‌شوند.

کلاب‌هاوس (Clubhouse) یک برنامک شبکه اجتماعی بر پایهٔ گفتگوی صوتی است که هم اکنون بدون دعوت‌نامه قابل دسترسی است و در چند سال اخیر مورد استفاده شمار زیادی از کاربران ایرانی بوده است.

بر اساس این گزارش، اوج حملات به کلاب‌هاوس در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته صورت گرفته و یک اتاق گفت‌وگوی تحلیلی درباره جنگ هشت ساله ایران و عراق که یکی از روزنامه‌نگاران ایرانی مقیم خارج از کشور، در آن حضور داشته، ناگهان از دسترس کاربران خارج شده‌ است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به نوشته بهارنیوز، که از پایگاه‌های خبری اصللاح طلب داخل ایران است، مدیریت کلاب‌هاوس نیز به فعالان ایرانی در این اپلیکیشن اعلام کرده که به اتاق‌‌های گفت‌وگوی منتقدان و مخالفان سیاسی جمهوری اسلامی ایران «عامدانه و با ابزارهای فنی» حمله شده و این رسانه اجتماعی در حال بررسی چگونگی این حملات است.

بر اساس این گزارش، برخی «نهادهای خاص» به برخی فعالان رسانه‌ای تذکر داده‌اند که به فعالیت خود در کلاب‌هاوس پایان دهند؛ در غیر این صورت با آن‌ها برخورد می‌شود. یکی از فعالان شاخص رسانه‌ای داخل ایران نیز با انتشار توییتی از پایان فعالیتش در این فضای مجازی خبر داده است.

به نوشته بهار نیوز، «برخی فعالانی که خود را انقلابی می‌دانند، ضمن استقبال از این سیاست، اتاق‌هایی تشکیل داده‌اند و به صراحت فعالان سیاسی و رسانه‌ای ایرانی خارج و داخل کشور را تهدید می‌کنند. در مقابل، منتقدان معتقدند که این روند به توقیف مطبوعات و سایت‌های سیاسی در ایران شباهت زیادی دارد.»