کلاب‌هاوس هم هک شد 

هکرها اطلاعات شخصی بیش از یک‌میلیون کاربر کلاب‌هاوس را در فضای مجازی منتشر کرده‌اند

پل دیویدسون، مدیر اجرایی کلاب‌هاوس، در فوریه ۲۰۲۱ تعداد کاربران این رسانه اجتماعی را حدود ۱۰میلیون نفر اعلام کرد- Rafael Henrique / Sipa USA/ Reuters

بنابر گزارش‌ها، هکرها اطلاعات شخصی یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از کاربران رسانه اجتماعی «کلاب‌هاوس» را در فضای مجازی افشا و منتشر کرده‌اند.

وب‌سایت سایبرنیوز که خبرها، گزارش‌ها و پژوهش‌های مربوط به امنیت سایبری را منتشر می‌کند، روز شنبه، ۲۱ فروردین‌ماه، در گزارشی از انتشار یک فایل پایگاه داده‌های SQL دربردارنده اطلاعات مربوط به یک‌میلیون و ۳۰۰هزار کاربر کلاب‌هاوس در یک انجمن محبوب هکری در اینترنت خبر داد.

اطلاعات کاربران کلاب‌هاوس که به‌طور رایگان در فضای مجازی منتشر شده، شامل شناسه کاربری، نام و تصویر کاربر، شناسه کاربری او در رسانه‌های اجتماعی دیگر مانند توییتر و اینستاگرام، تاریخ ایجاد حساب، نام کاربری که او را به کلاب‌هاوس دعوت کرده و دیگر اطلاعات شخصی است که در پروفایل کاربران این رسانه اجتماعی ثبت شده است. البته کلاب‌هاوس هنوز به درخواست اظهارنظر درمورد این موضوع، پاسخی نداده است. 

براساس گزارش سایبرنیوز، اطلاعات افشاشده ممکن است کاربران را در معرض حمله‌های فیشینگ (تله‌گذاری برای به‌دست آوردن اطلاعات لازم برای دسترسی به حساب‌های کاربری) یا سرقت هویت قرار دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رسانه اجتماعی کلاب‌هاوس که عضویت در آن، تنها پس از دریافت دعوتنامه از کاربران پیشین امکان‌پذیر است، در ماه مارس سال ۲۰۲۰ میلادی کار خود را آغاز کرد. برخلاف بسیاری از دیگر رسانه‌های اجتماعی، فعالیت در کلاب‌هاوس برپایه ارتباط زنده کلامی و گفت‌وگو درباره موضوع‌های مختلف در گروه‌ها یا «اتاق»های مختلف انجام می‌شود. این رسانه اجتماعی در هفته‌های اخیر به‌شدت مورد توجه روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی ایرانی و حتی مقام‌های جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته و در روزهای گذشته، خبرهایی از اختلال در دسترسی به این رسانه اجتماعی و مسدودشدن آن در ایران منتشر شده است. 

پل دیویدسون، مدیر اجرایی کلاب‌هاوس، حدود دو ماه پیش، تعداد کاربران این رسانه اجتماعی را حدود ۱۰میلیون نفر اعلام کرده است. 

افشای اطلاعات کاربران کلاب‌هاوس، تازه‌ترین خبر در حوزه افشای اطلاعات کاربران رسانه‌های اجتماعی در روزهای اخیر است. سه‌شنبه گذشته نیز اعلام شد که هکرها اطلاعات شخصی بیش از ۵۰۰میلیون کاربر لینکدین (حدود دو سوم کاربران این رسانه اجتماعی) را برای فروش در فضای مجازی عرضه کرده‌اند. پیش‌ از هم اعلام شده بود که نام کامل، مکان اقامت، آدرس ایمیل و دیگر اطلاعات حساس ۵۳۳ میلیون کاربر فیس‌بوک در انجمن‌های فضای مجازی افشا شده است.

بیشتر از تکنولوژی