گوهر عشقی: مردم بدانند مادر ستار دروغ نمی‌گوید 

صدا و سیما، مادر ستار بهشتی را متهم به دروغ‌گویی کرد 

به دنبال پخش گزارشی در صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران که در آن مادر ستار بهشتی به «دروغ‌گویی» متهم شده بود، گوهر عشقی در یک مصاحبه اینستاگرامی گفت: «مردم بدانند مادر ستار ۹ سال است که دروغ نگفته و نمی‌گوید». 
خبر حمله افراد ناشناس به مادر ستار بهشتی، وبلاگ‌نویس‌ ایرانی، روز جمعه ۱۹ آذر در صفحه اینستاگرام «بنیاد ستار بهشتی» منتشر شد. یک روز پس از انتشار این خبر ویدیویی از گوهر عشقی با صورت زخمی منتشر شد که در آن جزئیات حمله افراد ناشناس را شرح می‌داد. خانم عشقی در این ویدیو گفت که روز پنج‌شنبه ۱۸ آذر هنگامی‌که در مسیر رفتن به مزار فرزندش در «امامزاده محمدتقی رباط‌کریم» بود دو نفر موتورسوار به او نزدیک شدند و یکی از آنان او را به زمین انداخت. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


ویدیوی منتشر شده از گوهر عشقی درحالی‌که آثار جراحت بر صورت او آشکار بود، خشم عمومی و واکنش رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشت. تلویزیون جمهوری اسلامی ایران که در ۱۰ روز گذشته نسبت به این موضوع سکوت کرده‌ بود، ۷ روز پس از این ماجرا در گزارشی مادر ستار بهشتی را به دروغ‌گویی متهم کرد. 
گزارشگر صدا و سیما با استناد به دوربین‌های مداربسته نصب شده روی کانکس‌های محل حادثه ادعا کرد که خانم عشقی خود زمین خورده است و هیچ موتورسواری به او حمله نکرده است. در این گزارش همچنین ادعا شده است که خانم عشقی در حال رفتن به مزار فرزندش نبوده و در راه رفتن برای دریافت واکسن کرونا بوده است. 
گوهر عشقی پس از پخش این گزارش در یک مصاحبه اینستاگرامی با مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌نگار گفت که دوز دوم واکسن خود را تابستان تزریق کرده است و آن روز در حال رفتن به مزار فرزندش بود. مادر ستار بهشتی، همچنین بار دیگر تاکید کرد که روز حادثه افراد ناشناس به او حمله کرده‌اند.
گوهر عشقی با انتقاد از عملکرد جمهوری اسلامی و رسانه‌های حکومتی گفت: «چرا حالا بعد از یک هفته این گزارش را پخش می‌کنند؟ وقتی ستار من زیر شکنجه کشته شد چرا چک نکردند ببینند قاتل بچه من کی بود؟ وقتی این همه جوان در خیابان کشته شدند، دوربین‌ها کجا بودند؟» 
خانم عشقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه رهبر را «قاتل» فرزند خود می‌داند، گفت که کوتاه نمی‌آید و حاضر نیست که به خواست حکومت ایران برای «جمع کردن بنیاد ستار بهشتی» پاسخ مثبت بدهد.  
نیروهای امنیتی ایران، روز ۱۲ آبان نیز گوهر عشقی را به همراه دختر و دامادش دستگیر کرده بودند. مادر ستار بهشتی، وبلاگ‌نویس‌ جان‌باخته در زندان در مصاحبه اخیر خود گفت که پس از دستگیری تا صبح مورد بازجویی قرار گرفته است.