محموله کمک‌‌های عربستان سعودی به کابل رسید

مرکز ملک سلمان ۲۰۰ کامیون حامل یک هزار و ۹۲۰ تن موادغذایی را برای توزیع میان خانواده‌های نیازمند در افغانستان آماده کرده است

این کمک‌های اهدایی به دستور پادشاه عربستان سعودی، ارسال شده است‌ـ خبرگزاری واس

روز پنجشنبه ۲۵ آذر، دو فروند هواپیما بخشی از مجموعه کمک‌های بشردوستانه دولت عربستان سعودی برای حمایت از مردم افغانستان را به کابل انتقال دادند.

دولت عربستان سعودی روز پنجشنبه اعلام کرد که این دو هواپیما بسته‌های کمک‌های بشردوستانه شامل یک هزار و ۶۴۷ سبد موادغذایی و ۱۹۲ کیف وسایل اسکان، درمجموع به وزن ۶۵ هزار و ۷۴۶ کیلوگرم، را به کابل فرستاده است.

واس، خبرگزاری رسمی سعودی، به نقل از دکتر عبدالله بن عبدالعزیز الربیعه، مشاور دیوان پادشاهی و سرپرست مرکز ملک سلمان، نوشت که کمک‌های مذکور به دستور ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه آن کشور، و با هدف همراهی و پشتیبانی از مردم افغانستان به کابل ارسال شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته دکتر الربیعه، قرار است چهار فروند هواپیمای دیگر نیز ۱۹۷ تُن کمک‌های بشردوستانه دولت پادشاهی عربستان سعودی را از مسیر هوایی به کابل برسانند. مشاور دیوان پادشاهی و سرپرست مرکز ملک سلمان در ادامه افزود که در کنار کمک‌های یاد‌شده، مرکز ملک سلمان ۲۰۰ کامیون حامل یک هزار و ۹۲۰ تن مواد غذایی را آماده کرده که قرار است از طریق پاکستان به افغانستان ارسال شوند و این کمک‌ها را میان خانواده‌های نیازمند در افغانستان توزیع کنند.

انعام‌الله سمنگانی، از سخنگویان گروه طالبان، نیز صبح پنجشنبه تایید کرد که قرار است دو هواپیمای دولت عربستان سعودی کمک‌های بشردوستانه شامل مواد غذایی و بقیه اقلام مورد نیاز مردم در زمستان را به کابل برسانند.

دولت پادشاهی عربستان سعودی پیش‌تر نیز از گسترش فقر و گرسنگی در افغانستان ابراز نگرانی کرده بود. این کشور از وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی خواسته بود برای بحث درباره ارائه کمک‌ به مردم افغانستان و جلوگیری از وقوع یک بحران انسانی در آن کشور، نشست ویژه‌ای برگزار کند.

شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان، ۱۳ آذر در پاسخ به درخواست دولت عربستان سعودی، اعلام آمادگی کرد تا این نشست را در اسلام‌آباد میزبانی کند. نشست مذکور قرار است با تمرکز بر اوضاع افغانستان، یکشنبه ۲۸ آذر، در اسلام‌آباد برگزار شود. در این نشست که ریاست آن با عربستان سعودی است، وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در مورد چگونگی ارائه کمک‌ها به مردم افغانستان تصمیم می‌‎گیرند.