دختر جان اف. کندی سفیر آمریکا در استرالیا می‌شود

کرولاین کندی ۶۴ ساله پیش از این به‌مدت چهار سال سفیر ایالات متحده در ژاپن بود

جو بایدن به‌عنوان سفیر پیشنهادی خود در استرالیا، کرولاین کندی را به سنا معرفی کرده است  (تصویر آرشیوی)- TIM SLOAN / AFP

جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، کرولاین کندی، دختر جان اف. کندی، رئیس جمهوری پیشین آن کشور، را به‌عنوان گزینه پیشنهادی خود برای قرار گرفتن در جایگاه سفیر آمریکا در استرالیا معرفی کرد.

کاخ سفید چهارشنبه‌شب، ۲۴ آذرماه، در بیانیه‌ای هشت مورد از نامزدهای پیشنهادی جو بایدن برای سفارت ایالات متحده در چند کشور یا جایگاه‌هایی در وزارت‌خانه‌های مختلف را اعلام کرد. در صدر فهرست افراد معرفی‌شده در این بیانیه، کرولاین کندی، قرار دارد که به‌عنوان سفیر آمریکا در استرالیا پیشنهاد شده است. 

اعزام خانم کندی به‌عنوان سفیر به استرالیا، نیازمند تایید سنای آمریکاست.

او در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ میلادی سفیر ایالات متحده در ژاپن بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کرولاین کندی ۶۴ ساله که در حال حاضر تنها فرزند زنده جان اف. کندی، سی‌وپنجمین رئیس جمهوری ایالات متحده و ژاکلین کندی اوناسیس است، هنگام ترور پدرش در ۲۲ نوامبر سال ۱۹۶۳، پنج سال داشت.

خانم کندی که دانش‌آموخته رشته حقوق از دانشگاه کلمبیا است، پیش‌تر به‌عنوان وکیل و همچنین عضو هیئت‌مدیره چند سازمان غیرانتفاعی فعالیت می‌کرد.

او در کارزار انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲ میلادی ایالات متحده، یکی از از اعضای ارشد ستاد انتخاباتی باراک اوباما بود و از اوایل روند مقدماتی حزب دموکرات برای تعیین نامزد انتخابات سال ۲۰۲۰ میلادی، از جو بایدن حمایت کرده بود.

سفیر پیشین ایالات متحده در استرالیا، آرتور بی. کولواهاوس، در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ  و از سال ۲۰۱۹ در این جایگاه منصوب شده بود که پس از روی کار آمدن دولت جو بایدن، در ژانویه ۲۰۲۱ از این مسئولیت کنار رفت. از آن زمان تاکنون مایکل گلدمن، به‌عنوان کاردار موقت، مسئولیت سفارت کانبرا را برعهده داشت.