فائوچی: نیازی به واکسن ویژه اومیکرون نیست

تزریق نوبت سوم می‌تواند میزان حفاظت را به‌طور چشم‌گیری تا حد ۷۰ تا ۷۵ درصد افزایش دهد

اومیکرون «بی‌شک» اثر دو نوبت تزریق واکسن در جلوگیری از ابتلا را «کاهش می‌دهد» و تزریق واکسن تقویتی اهمیت دارد-David Dee Delgado / Getty Images via AFP

دکتر آنتونی فائوچی، مشاور ارشد جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده در امور پزشکی به مردم آمریکا دلگرمی داده است که برای مقابله با سویه جدید اومیکرون می‌توانند به واکسن‌های موجود اتکا کنند و ضرورت تولید واکسن‌های مختص این سویه را رد کرد.

به گزارش روزنامه هیل، دکتر فائوچی روز ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر) در دفاع از کارایی واکسن‌های تقویتی موجود ازجمله فایزر و مدرنا گفت: مجموعه واکسن‌های تقویتی ما علیه اومیکرون کارساز است و در حال حاضر نیازی به واکسن تقویتی خاص این سویه نیست.

سخنان او در گزارش به رسانه‌ها در پی اعلام اخیر شرکت فایزر مبنی بر آغاز کار روی واکسن اصلاح‌شده‌ای برای مقابله موثرتر با این سویه جدید بود.

دکتر فائوچی گفت: اومیکرون «بی‌شک» اثر دو نوبت تزریق واکسن‌ها در جلوگیری از ابتلا را «کاهش می‌دهد» و بنابراین در حال حاضر تزریق واکسن تقویتی نوبت سوم اهمیت دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طبق بررسی انجام‌گرفته در آفریقای جنوبی، دو نوبت تزریق واکسن فایزر برای مقابله با اومیکرون فقط ۳۳ درصد موثر است.

اما طبق تحقیق دیگری در بریتانیا که شاهد افزایش شدید ابتلا به اومیکرون بوده است، گویا تزریق نوبت سوم می‌تواند میزان حفاظت را به‌طور چشم‌گیری تا حد ۷۰ تا ۷۵ درصد افزایش دهد.

در واشینگتن دی‌سی هم در آستانه افزایش شلوغی‌ها در دوره کریسمس که می‌تواند میزان ابتلا را تصاعدی افزایش دهد، کاخ سفید بار دیگر بر اهمیت تزریق واکسن تقویتی تاکید کرده است.

دکتر فائوچی افزود: این نکته همچنان روشن است که به‌خصوص در دوران اومیکرون اگر واکسن نزده‌ایم، واکسن بزنیم و اگر واکسن کامل را زده‌ایم، واکسن تقویتی بزنیم.

طبق داده‌های جدید مرکز درمان و پیشگیری بیماری ایالات‌متحده حدود یک‌چهارم مردم آمریکا که واکسن کامل تزریق کرده‌اند، تاکنون واکسن تقویتی زده‌اند و اکثریت قریب به‌اتفاق آن‌ها کهنسال‌اند.

دولت بایدن به‌سرعت در حال اجرای برنامه تزریق واکسن تقویتی است، اما هشدارها همچنان پابرجا‌‌ست که اگر نتوان آهنگ ابتلا به اومیکرون را مهار کرد، فروشگاه‌ها و کسب‌وکارها تعطیل شود.

 

© The Independent

بیشتر از جهان