سخن‌گوی کانون صنفی معلمان رتبه‌بندی مصوب مجلس را «سرهم بندی» دانست

«تجمع‌های سراسری معلمان تا رسیدن به مطالبه مطلوب ادامه خواهد داشت»

محمد حبیبی، معلم، فعال صنفی، و سخن‌گوی کانون صنفی معلمان، روز چهارشنبه، تصویب ‌لایحه رتبه‌بندی معلمان در مجلس شورای اسلامی را «سرهم‌بندی» دانست نه رتبه‌بندی.

وی در توییتی، با بیان این که این طرح مورد تایید معلمان و تشکل‌های صنفی فرهنگیان نیست، نوشت تجمع‌های سراسری معلمان تا رسیدن به مطالبه مطلوب ادامه خواهد داشت.

در روزهای گذشته، برخی مواد لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان در مجلس تصویب شده بود و در جلسه روز چهارشنبه، با رای‌گیری درباره مواد باقی‌مانده، این لایحه تصویب کامل شد.

کانال تلگرامی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران نیز در پیامی با هشتگ «معلمان ایران هشیار باشند» نوشت که نمایندگان با تصویب ماده ۶ لایحه رتبه‌بندی، تیر خلاص را به این لایحه زدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این پیام با عنوان «رتبه‌بندی سرهم‌بندی شد» آمده است، طبق مصوبات روز چهارشنبه، دولت فقط ۱۲.۵ هزار میلیارد تومان برای شش ماه اختصاص می‌دهد و صرفا درصد ناچیزی به حقوق معلمان اضافه خواهد شد.

این شورا در ادامه نوشته است که پس از این همه پیگیری، نامه‌نگاری، مذاکره، تحصن، و تجمع، این حق معلمان شریف ایران نیست و نباید به این حقوق ناچیز دل خوش کنیم.

به گزارش ایسنا، بر اساس ماده ۶ لایحه رتبه‌بندی، میزان افزایش حقوق معلمان با رتبه آموزشیار ۱۰ درصد است. مربی معلمان ۱۵ درصد و استادیار معلمان ۱۲ درصد افزایش حقوق خواهند داشت.

همچنین، علاوه بر افزایش رتبه‌های قبلی، حقوق دانشیار معلم‌ها ۱۰ درصد، و استاد معلم‌ها پنج درصد افزایش می‌یابد.