گردباد در چند ایالت آمریکا شماری کشته و زخمی به‌جا گذاشت

گردباد و شرایط بد جوی در چند ایالت آمریکا خسارت سنگین و ده‌ها کشته به جا گذاشته است

گردباد و شرایط بد جوی در چند ایالت آمریکا خسارت سنگین و ده‌ها کشته به جا گذاشته است. همچنین یک کارخانه شمع‌سازی در کنتاکی، انبار آمازون در ایلینوی و یک خانه سالمندان در آرکانزاس تخریب شده‌اند.  

به گزارش بی‌بی‌سی به نقل از فرماندار کنتاکی، بیش از ۷۰ نفر در گردباد‌ جمعه شب، که بدترین گردباد تاریخ این ایالت بوده است، کشته شدند و احتمال  می‌رود شمار کشته‌ها به بیش از ۱۰۰ نفر برسد.

بیم آن می‌رود که ده‌ها نفر در کارخانه شمع‌سازی شهر می‌فیلد ایالت کنتاکی کشته شده باشند. به گفته فرماندار کنتاکی، هنگامی که گردباد به کارخانه شمع‌سازی رسید، ۱۱۰ نفر در کارخانه بودند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ریزش سقف و دیوار ساختمان آمازون در ایلینوی نیز دست‌کم یک کشته در پی داشته است و دو زخمی با هلیکوپتر به بیمارستان منتقل شده‌اند. هنگام حادثه، حدود ۳۰ نفر داخل ساختمان بوده‌اند. جست‌و‌جوی گروه نجات میان آوار هنوز ادامه دارد.

به گزارش اسوشیتدپرس، گردباد در آرکانزاس نیز ساختمان یک خانه سالمندان را ویران کرد که به مرگ یک نفر و جراحت جدی پنج نفر منجر شد و ۲۰ نفر داخل ساختمان گیر افتادند.

در نخستین ساعات وقوع گردباد، برق خانه بیش از ۵۶ هزار نفر از ساکنان کنتاکی قطع شد و در این ایالت، وضعیت اضطراری اعلام شد.

بر اساس اعلام مرکز پیش‌بینی طوفان سازمان ملی هواشناسی، تاکنون بیش از ۳۶ گزارش گردباد از ایلینوی، کنتاکی، تنسی، میسوری، آرکانزاس و می‌سی‌سی‌پی دریافت شده است.

بیشتر از جهان