عذرخواهی کلیسای ایتالیا به دلیل ادعای اسقف در مورد بابانوئل

والدین خشمگین، اسقف منتقد بابانوئل تجمل‌گرا را به تخریب باورهای کودکان متهم کردند

نیکلاس قدیس، اسقفی که او را منشاء اصلی شخصیت بابانوئل می‌دانند به فقرا هدایایی می‌داده است- Andrew Burton/Getty Images/AFP

گفته‌های یک اسقف در سیسیل ایتالیا به کودکان درباره این که بابانوئل وجود ندارد، والدین آنان را خشمگین کرد. آنتونیو استالیانو در جریان یک جشنواره مذهبی به بچه‌ها گفت که «بابانوئل وجود ندارد و لباس قرمز او توسط کوکاکولا برای تبلیغات ساخته شده است.»

به گزارش گاردین، کشیش الساندرو پائولینو با عذرخواهی از خانواده‌های خشمگین، گفت: «منظور اسقف استالیانو این نبود که بابانوئل وجود ندارد. او فقط سعی داشت بر معنای واقعی کریسمس تاکید کند و داستان نیکلاس قدیس را برای بچه‌ها توضیح دهد.» نیکلاس قدیس، اسقفی است که او را منشاء اصلی شخصیت بابانوئل می‌دانند. گفته می‌شود که او به فقرا هدایایی می‌داده است، اما به دلیل آن که در آن سال‌ها مسیحیان از سوی امپراتور روم مورد آزار و اذیت قرار می‌گرفته‌اند، او نیز آزار می‌دیده است. آرامگاه او در شهر باری ایتالیا واقع است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پائولینو روز جمعه، ۱۰ دسامبر، برابر با ۱۹ آذر، در فیس‌بوک نوشت: «مطمئناً نباید تخیل کودکان را از بین ببریم. از این که بچه‌ها از بابانوئل ناامید شده‌اند، ابراز تاسف می‌کنم. می‌خواهم اعلام کنم که سوءتفاهم شده و منظور اسقف استالیانو کاملا با چیزی بوده که برداشت شده، متفاوت بوده است.»

او با بیان این که «بابانوئل یک تصویر مهم برای انتقال مفاهیمی مانند اهمیت بخشش و سخاوت است»، در ادامه نوشته‌اش توضیح داد: «منظور اسقف این بوده است که وقتی این تصویر معنای خود را از دست بدهد، بابانوئل را می‌بینید که به مصرف‌گرایی معروف می‌شود و میل به مالکیت ایجاد می‌کند، میل به خرید، خرید و خرید. بنابراین منظور این سخنان این بوده که باید با دادن معنایی جدید به بابانوئل، ارزش‌‌های آن را حفظ کنیم.»

در حالی که برخی‌ها از تلاش اسقف استالیانو برای تمرکز بر معنای مذهبی کریسمس و پرهیز از تجملات استقبال کرده‌اند، عده‌ای دیگر او را به دخالت در سنت‌ها و جشن‌های خانوادگی و تخریب باورهای کودکان متهم می‌کنند.

بیشتر از جهان