صدور مجوز سفر بابانوئل از سوی وزارت خارجه جمهوری ایرلند

وزیر خارجه تاکید کرد که مجوز بی‌قیدوشرط سفر تنها مخصوص بابانوئل است

بابانوئل در این ماموریت کاری، فاصله اجتماعی را رعایت خواهد کرد - Eugene Gologursky/Getty /AFP

با وضع محدودیت‌های متعدد سفر به واسطه شیوع کرونا، بسیاری خواهان این‌ هستند که بدانند چه برنامه‌ای برای تعطیلات کریسمس می‌توانند بچینند و چه کارهایی نمی‌توانند بکنند.  

اما خبر خوب این است که مطابق اعلام دولت ایرلند، بابانوئل یک کارگر ضروری به حساب می‌آید و در ۲۵ دسامبر هیچ محدودیتی برای سفر نخواهد داشت. 

سایمون کاونی وزیر خارجه جمهوری ایرلند در اقدامی که موجب شادی و آرامش کودکان در سراسر این کشور می‌شود، این خبر را در مجلس اعلام کرد. 

آقای کاونی به نمایندگان مجلس ایرلند اعلام کرد که بابانوئل اجازه پرواز در ایرلند را در شب کریسمس درخواست کرده است و دولت ایرلند برنامه‌های سفر وی را تصویب کرده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزیر خارجه تاکید کرد که مجوز بی‌قیدوشرط سفر تنها مخصوص بابانوئل است و کودکان باید شب کریسمس در رختخواب خود بمانند. وی همچنین تاکید کرد که بابانوئل در این ماموریت کاری خود موکداً فاصله اجتماعی را رعایت خواهد کرد. 

آقای کاونی گفت: «ما در وزارت خارجه اکنون چند هفته است که روی موضوع سفر بابانوئل کار می‌کنیم.» 

وی افزود: «این مهم است که به همه کودکان در کشور بگوییم که ما سفرهای بابانوئل را ضروری تلقی می‌کنیم و او از محدودیت قرنطینه ۱۴ روزه بعد از ورود به ایرلند معاف است. همچنین او مجاز است که آزادانه به حریم هوایی ایرلند وارد و خارج شود. به علاوه مجوز ورود به خانه هر ایرلندی نیز برای او صادر شده است. 

به من اطمینان داده شده است که کودکان نباید شب بیدار بمانند، زیرا بابانوئل باید فاصله اجتماعی را رعایت کند و مانند بقیه مردم حداقل فاصله دو متر را حفظ کند تا این‌گونه خطری متوجه  سلامت او و کودکان نشود. 

بنابراین او از محدودیت سفر معاف است. او تایید کرده است که به ایرلند خواهد آمد و از این که دولت ایرلند در این شرایط استثنائی آزادی سفر او را تضمین کرده است، قدردانی می‌کند. سال ۲۰۲۰ سال بسیار متفاوتی بوده است اما تغییری در برنامه سفر بابانوئل در کار نخواهد بود.» 

© The Independent

بیشتر از زندگی