نقص نرم افزاری تلفن‌های اندروید مانع تماس با پلیس می‌شود

دارندگان تلفن‌هایی با سیستم عامل اندروید برنامک مایکروسافت تیمز را حذف و بار دیگر نصب کنند

گوگل: این مشکل به دلیل تقابل میان برنامک «مایکروسافت تیمز» و سیستم عامل اندروید ایجاد شده است - ROSLAN RAHMAN / AFP

برخی از دارندگان تلفن‌های اندروید در آمریکا به‌دلیل وجود یک نقص نرم‌افزاری در کد گوگل، قادر به تماس با خدمات اورژانس نبوده‌اند.

یک کاربر «ردیت» که از «پیکسل ۳» استفاده می‌کند، نوشت: «تماس تلفنی با مادرم را تمام کردم و با تایپ شماره ۹۱۱ در پیکسلم، به اورژانس تلفن کردم. تلفنم بلافاصله پس از یک زنگ گیر کرد و کار دیگری نمی‌توانستم بکنم جز آن‌که روی برنامک‌های دیگری که در زمینه‌شان دارای تلفن اورژانس بودند، کلیک کنم. در تمام این مدت تلفنم به من اطلاع می‌داد که موقعیت مرا به خدمات اورژانس اطلاع داده است.»

حساب کاربری رسمی گوگل در واکنش گفته که توانسته است این وضعیت را بازآفرینی کند.

گوگل گفت: «ما فکر می‌کنیم این وضعیت تنها به تعداد کمی از دستگاه‌هایی محدود می‌شود که برنامک «مایکروسافت تیمز» (Microsoft Teams) را در شرایطی که کاربر وارد سیستم نشده بوده است، نصب کرده‌اند. در حال حاضر تنها یک گزارش از یک کاربر در رابطه با این نقص دریافت کرده‌ایم. به این نتیجه رسیده‌ایم که علت رخ دادن این وضعیت، تقابل میان برنامک «مایکروسافت تیمز» و سیستم‌عامل اندروید است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گوگل می‌گوید انتظار دارد برنامه مایکروسافت تیمز «به‌زودی» به‌روز شود و در این میان توصیه می‌کند که دارندگان تلفن‌هایی با سیستم‌عامل اندروید برنامک مایکروسافت تیمز را حذف کنند، یا آن را پیاده و بار دیگر نصب کنید. 

شرکت مایکروسافت تا هنگام انتشار این گزارش به درخواست ایندیپندنت برای اظهارنظر در مورد این‌که چگونه آن برنامک می‌تواند روی سیستم‌ داخلی اندروید تاثیر بگذارد، یا این‌که در چه زمانی این مشکل حل خواهد شد، پاسخ نداده است.

این نخستین باری نیست که یک برنامک شرکت‌های دیگر (third-party) تاثیری چشمگیر بر سامانه‌های اندروید داشته است. ماه گذشته، بازی واقعیت افزوده «پیکمین بلوم» (Pikmin Bloom) تولیدی تیم نیانتیک «پوکمون گو» (Pokémon Go) اعلان‌های (Notifications) گوشی‌های تلفن همراه را  به‌علت نصب این برنامک به تاخیر انداخت. این اعلان‌ها دست‌آخر پس از توقف جبری (force-stopped) آن برنامک از سوی کاربران، بار دیگر دریافت شدند.

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی