گوگل مشغول تولید رقیبی برای ساعت مچی اپل‌ است

انتظار می‌رود این ساعت احتمالا در بهار سال آینده عرضه شود، اما تاریخ آن مشخص نشده است

گوگل در ژانویه ۲۰۲۱ شرکت [ساعت هوشمند] پوشیدنی فیت‌بیت را خریداری کرد - Kirill KUDRYAVTSEV / AFP

بر اساس گزارش‌های جدید، گوگل در حال ساخت ساعت هوشمندی برای رقابت با اپل‌واچ (ساعت اپل) است که در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد.

این [ساعت هوشمند] پوشیدنی (Wearable) با اسم رمز «روهان» گرد و بدون قاب فیزیکی خواهد بود. طبق گزارش‌ها، توسعه این ساعت در سال جاری سرعت گرفته است و بسیاری از کارمندان گوگل خارج از تیم ساعت هوشمند در حال آزمایش‌ آن‌اند.

به گزارش اینسایدر، در حالی که  این ساعت در داخل [ شرکت گوگل] «ساعت پیکسل» یا «ساعت اندروید» نامیده می‌شود، هنوز مشخص نیست که گوگل در نهایت برای نام آن چه تصمیمی می‌گیرد.

گوگل در ژانویه ۲۰۲۱ شرکت [ساعت هوشمند] پوشیدنی فیت‌بیت را خریداری کرد و اگرچه این شرکت سلامت و تناسب اندام در نهایت دستگاه‌هایی با سیستم‌عامل «وی‌یر اُ‌اس» (Wear OS) خواهد ساخت، گوگل قصد ندارد این دستگاه جدید تحت برند فیت‌بیت باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مشخص است که فیت‌بیت و گوگل در آینده همکاری نزدیک‌تری خواهند داشت و نرم‌افزار فیت‌بیت و وی‌یر اُ‌اس را ادغام خواهند کرد.

یکی از کارمندان گفت: «این تصویر آینه‌واری از مجموعه «اپل هلت» (Apple Health) است. به نظر می‌رسد گوگل می‌خواهد به اکوسیستم اپل هلت‌کیت برسد و برای رسیدن به آن نقطه، در حال سازماندهی مجدد همه‌چیز با نگاهی آینده‌نگر است.»

انتظار می‌رود این ساعت در سال آینده و احتمالا در بهار عرضه شود، اما تاریخ آن مشخص نشده است. بر اساس اعلام «دِ ورج» (The Verge)، انتظار این است که قیمت آن بیشتر از فیت‌بیت باشد.

گوگل به درخواست ایندیپندنت برای اظهارنظر پاسخ نداد.

[دستگاه‌های] پوشیدنی‌ اندرویدی هنوز به سطح سازگاری بین تلفن و ساعت در اپل‌واچ نرسیده‌اند. پیشرفته‌ترین ساعت هوشمند اندرویدی در حال حاضر گلکسی واچ۴ سامسونگ است که ترکیبی از وی‌یر اُ‌اس ۳ و سیستم‌عامل قدیمی تایزن سامسونگ را اجرا می‌کند.

با این حال این تنها دستگاهی است که با جدیدترین نرم‌افزار به‌روز شده است و خدمات خود سامسونگ را بر خدمات گوگل ترجیح می‌دهد.

فیس‌بوک هم در حال ساخت ساعت هوشمند خود برای رقابت در این فضا است. گزارش‌ها حاکی از آن است که ساعت فیس‌بوک دو دوربین خواهد داشت و داده‌های مربوط به سلامت و تناسب اندام را ضبط می‌کند.

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی