جیمز باند بعدی: مردی بریتانیایی با قومیت و نژاد نامعلوم

«به نظرم جیمز باند بعدی مرد خواهد بود زیرا زن نباید نقش جیمز باند را ایفا کند»

(از چپ) مایکل ویلسون،‌ نویسنده و تهیه کننده فیلم‌های جیمز‌باند، دنیل کریگ، هنرپیشه نقش جیمز باند، باربارا بروکولی، تهیه‌کننده فیلم‌های جیمز باند - Rich Fury/AFP

باربارا بروکولی، تهیه‌کننده فیلم‌های جیمز باند، به شایعات مربوط به اینکه ۰۰۷ بعدی ممکن است یک زن باشد، پایان داده است.

در حالی که جانشین دانیل کریگ هنوز تایید نشده، بروکولی افشا کرده است که نامزد این نقش یک مرد بریتانیایی از هر قومیت یا نژادی خواهد بود.

کریگ در پنج فیلم جیمز باند ایفای نقش کرد که آخرین آن‌ها، «وقت مردن نیست»، چندی‌ پیش در سال جاری اکران شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بروکولی در گفت‌وگو با نشریه «هالیوود ریپورتر» گفت: «فکر می‌کنم او یک مرد خواهد بود زیرا فکر نمی‌کنم یک زن باید نقش جیمز باند را ایفا کند.»

«من به ساختن شخصیت برای زنان معتقدم نه اینکه زنان نقش‌های مردان را بازی کنند. فکر نمی‌کنم برای زنان به اندازه کافی نقش‌های عالی وجود داشته باشد، و برای من بسیار مهم است که برای زنان فیلم‌هایی درباره زنان بسازیم. او [جیمز باند] باید بریتانیایی باشد، بنابراین بریتانیایی می‌تواند از هر [قومیت یا نژادی] باشد.»

این سوال که آیا یک زن باید در نقش این جاسوس افسانه‌ای قرار گیرد چیزی است که در گذشته واکنش‌های شدیدی میان هواداران و نظردهنده‌ها برانگیخته است.

سِر کی‌یر استارمر، رهبر حزب کارگر بریتانیا، از جمله کسانی است که پیشنهاد می‌کند این نقش باید به یک زن داده شود؛ در حالی که بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا می‌گوید که باند بعدی «باید یک مرد باشد».

© The Independent

بیشتر از فیلم