جیمز باند بعدی می‌تواند مرد، زن یا از هر سن و نژادی باشد

«حتی اگر یک کودک دو ساله نقش باند را بازی می‌کرد‌، مخاطب به سینما سر می‌زد تا ببینند این بچه دو ساله چه می‌کند»

لشانا لینچ ، هنرپیشه ۳۳ ساله فیلم جدید جیمز‌ باند- Tolga AKMEN / AFP

لشانا لینچ درباره بازیگری‌اش در نقش اولین زن ۰۰۷ در فیلم آتی جیمز باند با نام «وقتی برای مردن نیست» (No Time to Die) سخن گفته است.

لینچ نقش شخصیتی به نام نومی را بازی می‌کند که گفته می‌شود شماره ۰۰۷ جاسوس ام‌آی‌۶ را که نشانه جیمز باند است، به ارث می‌برد. دنیل کریگ در آخرین حضورش در این نقش، شخصیت این جاسوس را بازی می‌کند.

لینچ در گفت‌وگو با گاردین پیش از اکران فیلم در اواخر این ماه، این گمانه‌زنی‌ها را که او در قسمت‌های بعدی باند صاحب این نقش می‌شود، تکذیب کرد و گفت: «نه! نمی‌خواهید که من این نقش را بازی کنم!»

لینچ در پاسخ به این سوال که فکر می‌کند باید چه کسی (بازیگر بعدی آن نقش) باشد، گفت: «ما اینک در زمانه‌ای هستیم که صنعت فقط آنچه مخاطب می‌خواهد، به او عرضه نمی‌کند. آنها در واقع آنچه خود می‌خواهند، به مخاطب عرضه می‌کنند.»

«باند می‌تواند مرد باشد یا زن. می‌تواند سفید باشد یا سیاه یا آسیایی، یا دورگه. می‌تواند جوان باشد یا پیر. حتی اگر یک کودک دو ساله نقش باند را بازی می‌کرد‌، مخاطب به سینما سر می‌زد تا ببینند این بچه دو ساله چه می‌کند. این‌طور نیست؟»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اظهارات لینچ، هم‌زمان با گمانه‌زنی‌ها درباره ایفاگر بعدی نقش باند مطرح می‌شود. تام هاردی، ادریس البا، و تام هیدلستون از جمله نامزدهای این نقش هستند که نام‌شان بر سر زبان‌ها افتاده است.

لینچ درباره نقش شخصیت خود در «وقتی برای مردن نیست»، افزود: «فکر می‌کنم صرفا به دنبال کسی بودند که برای بازی  شخصیت مقابل باند مناسب باشد. کسی که بتواند بلند شود و صدای رسا و صراحت و قدرت داشته باشد، کسی که بتواند اسلحه به دست بگیرد، بتواند خودش را اداره کند، و اجازه ندهد کسی مزخرف به او بگوید.»

«سپس، همان طور که آشکار شد، این شخصیت به یک انسان کاملاً پیچیده، آزاد و با ذهن باز بدل شد که چالشی واقعی برای ام‌آی‌۶ به ​​ارمغان می‌آورد.»

در اوایل هفته جاری مشخص شد که «وقتی برای مردن نیست»، طولانی‌ترین فیلم تاریخ سری فیلم‌های «جیمز باند» خواهد بود، و این امر با واکنش منفی برخی از طرفداران روبه‌رو شد.

فیلم سینمایی «وقتی برای مردن نیست» در ۳۰ سپتامبر در سینماهای بریتانیا اکران می‌شود.

© The Independent

بیشتر از فیلم