سرمایه‌گذاری پنج میلیارد دلاری عربستان سعودی در بحرین

شاهزاده محمد بن سلمان روز جمعه به کویت می‌رود

دیدار شاهزاده محمد بن سلمان و پادشاه بحرین در منامه-AFP / BNA (Bahrain News Agency)

خبرگزاری دولتی بحرین اعلام کرد، به دنبال سفر شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی به منامه، ریاض با سرمایه‌گذاری پنج میلیارد دلاری در پروژه‌های توسعه‌ در بحرین موافقت کرده است.

ولیعهد عربستان سعودی در چهارمین توقف خود در تور سفر به کشورهای عضو شورای همکاری‌های خلیج فارس روز پنجشنبه وارد بحرین شد.

به گزارش عرب‌نیوز شاهزاده محمد بن سلمان در پایتخت بحرین مورد استقبال ولیعهد این کشور قرار گرفت و آنها دومین نشست شورای همکاری عربستان سعودی و بحرین را برگزار کردند. ولیعهد عربستان سعودی تاکید کرد که شورای همکاری عربستان-بحرین و کمیته‌های زیرمجموعه آن ابزاری موثردر جهت پیشرفت روابط و سود بردن از فرصت‌ها است. ولیعهد عربستان سعودی همچنین با پادشاه بحرین ملاقات کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شاهزاده محمد بن سلمان سفر خود را روز دوشنبه از عمان آغاز کرد و سپس به امارات متحده عربی، قطر و بحرین رفت. او روز جمعه به کویت می‌رود و پس از آن میزبان چهل‌و‌دومین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس خواهد بود که سه‌شنبه هفته آینده، چهاردهم دسامبر، در عربستان سعودی برگزار می‌شود.

این نشست در حالی برگزاری می‌شود که مذاکرات هسته‌ای با ایران نیز در وین جریان دارد. شورای همکاری خلیج فارس بارها نگرانی خود را نسبت به برنامه‌های هسته‌ای و فعالیت‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی بیان کرده است. در عین حال این شورا امیدوار است که مذاکرات در وین به نتیجه برسد.

ایران و عربستان سعودی اوایل سال جاری چند دور مذاکره با هدف کاهش تنش‌ها برگزار کردند. اما در ماه‌های اخیر گزارشی درباره پیشرفت مذاکرات منتشر نشده است.

امارات متحده عربی، دیگر کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس نیز امیدوار است از طریق گفت‌و‌گو و دیپلماسی از ایجاد تنش‌هایی بیشتر در منطقه جلوگیری شود.

بیشتر از جهان