ترانه جدید گرایمز، ناله جدایی از ایلان ماسک؟

ایلان ماسک سپتامبر امسال خبر «جدایی تقریبی» از همسرش را تایید کرد

ایلان ماسک و گرایمز اولین بار در مراسم مت گالا در سال ۲۰۱۸ در کنار یکدیگر در انظار عمومی ظاهر شدند- Theo Wargo/AFP

طرفداران گرایمز متوجه شدند که ترانه جدید این خواننده کانادایی گویا در مورد جدایی او از ایلان ماسک میلیاردر است.

ظاهرا گرایمز در ترانه «بازیکن بازی‌ها» (Player of Games) که جمعه ۳ دسامبر (۱۲ آذر) منتشر شد، در لفافه به مدیرعامل ۵۰ ساله تسلا و اسپیس ایکس اشاره دارد که از او یک پسر یک ساله به نام ایکس آی‌اِی-۱۲ (X Æ A-Xii) دارد.

گرایمز در ویدیوی همراه با متن این ترانه، در حالی که خنجری در پشت خود در دست دارد، شوالیه‌ای شنل‌پوش را که ماسک محافظی روی صورتش است، محکم گرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اولین اشاره فرضی به ایلان ماسک در آهنگ گرایمز در ثانیه ۲۲ است که می‌گوید: «عزیزم چگونه می‌توانم مقایسه کنم/با ماجراجویی‌های آنجا/بادبان برافراز/به سوی گستره سرد فضا/حتی عشق/نتوانست تو را در جای خود نگه دارد.»

ایلان ماسک سپتامبر امسال با تایید خبر «جدایی تقریبی» از همسرش در شبکه تلویزیونی پیج سیکس (Page Six) گفت که تصمیم آن‌ها برای جدایی تا حدودی به دلیل تعهدهای حرفه‌ای‌شان بوده است.

او در ادامه توضیح داد: «کار من در اسپیس ایکس و تسلا مستلزم این است که در تگزاس باشم یا به خارج از کشور سفر کنم، و محل کار او در درجه اول در لس آنجلس است.»

با این حال، رئیس تسلا گفته بود که او و گرایمز «رابطه‌ای عالی دارند» و «هنوز مرتب یکدیگر را می‌بینند.»

شیفتگی ایلان ماسک به فضا تنها اشاره‌ای نیست که گرایمز در «بازیکن بازی‌ها» به همسر سابقش می‌کند.

این خواننده ۳۳ ساله در بخشی از ترانه می‌گوید: «عاشقم/عاشق بزرگ‌ترین بازیکن/اما او همیشه بازی را دوست خواهد داشت/بیشتر از این که مرا دوست داشته باشد.»

ایلان ماسک در گذشته فاش کرده بود که در سال ۱۹۹۵، قبل از تأسیس زیپ‌تو (Zip2)- شرکتی که او را در ۲۷ سالگی میلیونر کرد- در یک شرکت بازی‌های ویدیویی در پالو آلتو کالیفرنیا کار می‌کرده است.

ماسک در آن زمان گفت که نام این شرکت بازی‌های ویدیویی راکت ساینس (Rocket Science) است و بعد با اشاره به اسپیس ایکس (SpaceX)، شرکت حمل‌ونقل فضایی که در سال ۲۰۰۲ تأسیس کرد، به شوخی گفت: «سرنوشت قضای روزگار را ‌دوست دارد» است.

«اوایل دهه ۹۰ برنامه‌ای چندکاره برای رایانه‌های شخصی نوشتم که CPU و CD-ROM را به کار موازی وامی‌داشت، یعنی می‌توانستم به طور مداوم ویدیو پخش کنم در حالی که برنامه پخش به آرامی در جریان بود. برای این کار به زبان C++، اسمبلی، و چرخش مستقیم رجیسترهای CPU نیاز بود. نام آن شرکت راکت ساینس (Rocket Science) بود. سرنوشت قضای روزگار را ‌دوست دارد».

او همچنین در گذشته از عشق خود به بازی‌های ویدیویی صحبت کرده بود.

امسال ماسک در پاسخ به یکی از کاربران یکی از رسانه‌های اجتماعی توییت کرد که تنها بازی‌ای که با دسته بازی کرده است، «هیلو» (Halo) بوده است. معروف است که این میلیاردر با نام «تیم پی‌سی» بازی می‌کند، یعنی بیشتر اوقات از رایانه شخصی برای بازی‌های ویدیویی استفاده می‌کند.

«فقط هیلو»

پارسال، در جواب یکی دیگر از هوادارانش، او دئوس اکس، هف-لایف ۲، بایوشاک، مَس افکت ۲، و فال‌آوت: نیو وگاس، و سنت رو ۴ را بازی‌های محبوبش اعلام کرد.

سؤال خیلی دور از ذهنی است، اما محبوب‌ترین بازی‌های ویدیویی عمرت کدام‌اند؟ می‌خواهم پی‌اس۴ بخرم (نمی‌دانم چرا تا حالا نخریده‌ام هاها) و نمی‌توانم تصمیم بگیرم کدام بازی را اول بازی کنم!

رابطه گرایمز و ماسک سال ۲۰۱۸ آغاز شد و روز ۴ مه ۲۰۲۰ (۱۵ اردیبهشت ۹۹) فرزندشان ایکس آی‌ای-۱۲ به دنیا آمد.

این دو اولین بار در مراسم مت گالا در سال ۲۰۱۸ در کنار یکدیگر در انظار عمومی ظاهر شدند.

© The Independent

بیشتر از موسیقی