سرباز راهور خطاب به قالیباف: وقتی نماینده شما به من سیلی زد، کجا بودید؟

رئیس مجلس سیلی زدن علی‌اصغر عنابستانی به صورت سرباز نیروی انتظامی را تکذیب کرده است

عابد اکبری در یک ویدیوی زنده اینستاگرامی گفت که سیلی زدن علی‌اصغر عنابستانی به او ثابت شده است - رکنا

چند ساعت پس از اینکه محمدباقر قالیباف سیلی زدن نماینده مجلس به صورت سرباز نیروی انتظامی را تکذیب کرد، عابد اکبری در یک ویدیوی زنده اینستاگرامی گفت که سیلی زدن علی‌اصغر عنابستانی به او ثابت شده و دادگاه نیز به همین دلیل برای نماینده مجلس شورای اسلامی حکم صادر کرده است.

رئیس مجلس شواری اسلامی روز دوشنبه، ۱۵ آبان، در جمع دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی و در جریان یک سخنرانی رسمی مدعی شد که علی‌اصغر عنابستانی، نماینده مجلس، به مامور نیروی انتظامی سیلی نزده و فقط او را هل داده است. او همچنین گفت که سرباز نیروی انتظامی «اشکالاتی» داشته و «خلاف قانون» عمل کرده است. البته گفته‌های او با واکنش اعتراضی یکی از حاضران در جلسه هم روبه‌رو شد و این فرد از قالیباف پرسید که آیا نماینده مجلس می‌تواند سیلی بزند؟ رئیس مجلس نیز در پاسخ به این فرد گفت: «نه! سیلی نزد. همین دیگه! هر آنچه در فضای مجازی رفت و دیدیم، نگوییم.»

قالیباف در ادامه دفاع خود از عنابستانی گفت: «اگر هم می‌زد حتما خطا کرده است، حتما باید تنبیه شود. بدون شک! ولی سیلی نزد، هلش داد». او در ادامه گفت که نماینده مجلس نیز حق نداشته که سرباز را هل بدهد اما سرباز هم حق نداشته است به نماینده مجلس توهین کند.

چند ساعت پس از ادعای محمدباقر قالیباف و دفاع همه‌جانبه او از نماینده مجلس، عابد اکبری، سرباز نیروی انتظامی، در اینستاگرام به سخنان رئیس مجلس واکنش نشان داد و گفت که او با اتهام سیلی خوردن در دادگاه کارکنان دولت از عنابستانی شکایت کرده است و این موضوع در دادگاه به اثبات رسیده و برایش حکم هم صادر شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در ادامه خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: «وقتی‌ که آقای عنابستانی با من درگیر شد، شما اصلا بودید؟» او در ادامه افزود: «آقای قالیباف می‌گویند به فضای مجازی توجه نکنید. خب ببخشید به چی توجه کنیم؟ به حرف آقای عنابستانی توجه کنیم؟ خب اصلا فضای مجازی را کنار می‌گذاریم؛ وقتی‌ که در فضای واقعی نماینده شما گفت من اصلا از ماشین پیاده نشدم، چه کار باید بکنیم؟»

عابد اکبری در ادامه این ویدیو به اسناد موجود از جمله فیلم ضبط شده اشاره کرد و گفت: «آن چیز که عیان است، چه حاجت به بیان است. وقتی‌  فیلمش هست که نشان می‌دهد ایشان دستش را بالا برده و زده زیر گوش من و دو متر به سمت راست پرت شدم، چطور بگویم هل بوده است؟»

قالیباف در سخنان روز دوشنبه خود مدعی شد که هیئت‌ نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پرونده سرباز راهور «پیگیری مجدانه» کرده‌، در حالی‌ که مجلس قبل موضوع مشابهی را که در گمرک اتفاق افتاده بود، پیگیری نکرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در حالی سیلی نماینده مجلس به سرباز نیروی انتظامی را منکر شد که حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ، خرداد ۱۴۰۰ اعلام کرد که برای عنابستانی به دلیل سیلی زدن به‌صورت مامور نیروی انتظامی قرار مجرمیت صادر شده است. دادگاه هم علی‌اصغر عنابستانی را به دلیل «ضربه سیلی» به‌ صورت سرباز به سه ماه و یک روز حبس محکوم کرد. این پرونده در شهریور ۱۴۰۰ با رضایت عابد اکبری و عذرخواهی نماینده مجلس از او مختومه اعلام شد.