سیلی نماینده مجلس ایران به صورت سرباز وظیفه‌شناس

این حادثه روز جمعه در خیابان انقلاب در مرکز تهران و در محدوده دروازه دولت رخ داده

انتشار فیلم برخورد یک نماینده مجلس ایران با یک سرباز پلیس راهور در شبکه‌های اجتماعی، که سرباز می‌گوید به دلیل ممانعت از ورود خودرو حامل نماینده به خط ویژه، نماینده به صورت او سیلی زده، حاشیه ساز شده است.

به گزارش رسانه‌های ایران، این حادثه روز جمعه در خیابان انقلاب در مرکز تهران و در محدوده دروازه دولت رخ داده و سرباز وظیفه حامد اکبری، و عضو مجلس نیز «علی‌اصغر عنابستانی» نماینده سبزوار معرفی شده است.

سرباز اکبری در این فیلم می‌گوید، «راننده یک نماینده مجلس که بدون مجوز تردد در مسیر ویژه قصد ورود به این مسیر را داشت، به من اهانت کرد و خود نماینده هم از خودرو پیاده شد و یک سیلی به صورت من نواخت.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی در این فیلم که با تلفن همراه گرفته شده و تعدادی از مردم حاضر در صحنه گفته‌های او را تایید می‌کنند، افزود، «من از این اقدام نماینده مجلس چندین شاهد دارم و دوربین شهری هم از این صحنه فیلمبرداری کرده است.»

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی ایران دستور ویژه‌ای برای حمایت از حقوق سرباز وظیفه راهور و پیگیری موضوع، از طریق معاونت حقوقی و بازرسی نیروی انتظامی، صادر کرده است.

محمد باقر قالیباف در واکنش در توییتی گفته است، همه در برابر قانون مساوی هستند و دستور بررسی ماجرا صادر شده و در صورت احراز تخلف، هیئت نظارت بر نمایندگان بدون مسامحه بررسی و برخورد قانونی خواهد کرد.

محمدرضا دشتی اردکانی، عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان، به باشگاه خبرنگاران گفته است که با عنابستانی صحبت کرده و او گفته که سرباز راهور به او توهین کرده، اما او به صورت فیزیکی با سرباز درگیر نشده است.

او گفت اگر گزارشی به دسته هیئت نظارت برسد قطعا بررسی خواهد شد، اما هنوز شکایتی ارسال نشده است.