سرشماری نفوس و مسکن ببرهای بنگال در نپال

طرح حفاظت از ببر‌ها با حمایت برخی شخصیت‌های مشهور، از جمله لئوناردو دی کاپریو، همراه بوده است

ببرهای بنگال نپال- Prakash MATHEMA / AFP

جنگل‌زدایی، از بین‌ بردن زیستگاه، و شکار غیرقانونی، جمعیت ببرها را در سراسر آسیا به نابودی کشانده است، اما نپال و ۱۲ کشور دیگر در سال ۲۰۱۰ متعهد شدند که تعداد آن‌ها را تا سال آینده دو برابر کنند.

متخصصان روز یکشنبه، ۵ دسامبر، در پارک ملی چیتوان، بزرگترین منطقه حفاظت شده ببرهای نپال، با همکاری کارشناسان حیات وحش شروع به نصب دوربین‌هایی کردند تا بتوانند تک تک این حیوانات را با خطوط منحصربه‌فردشان شناسایی کنند.

در نهایت نزدیک به چهار هزار دوربین حساس به حرکت در بیش از ۱۲ هزار کیلومتر مربع از مناطق حفاظت شده و جنگل‌های مجاور نصب خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بد کومار داکال، از مسئولان اداره پارک‌های ملی و حفاظت از حیات وحش، به خبرگزاری فرانسه گفت: «این تحقیق با هدف به دست آوردن اطلاعاتی در مورد وضعیت ببرها انجام می‌شود و به ما کمک می‌کند تا بتوانیم ارزیابی کنیم که آیا راهکارهای ما برای حفاظت از جمعیت ببرها کارآمد بوده است، یا خیر.»

طرح حفاظت از ببر‌ها که در سال ۲۰۱۰ توسط نپال امضا شد، با حمایت برخی شخصیت‌های مشهور، از جمله لئوناردو دی کاپریو، همراه بوده است.

بر اساس گزارش صندوق جهانی طبیعت (WWF) و انجمن جهانی ببرها، جمعیت ببرهای وحشی جهان در سال ۲۰۱۶ به ۳۸۹۰ قلاده افزایش یافت.

این اولین افزایش در بیش از یک قرن، و بالاتر از پایین‌ترین سطح تاریخ (۳۲۰۰ قلاده) در ابتدای آن دهه بود.

بر اساس یک سرشماری، در سال ۲۰۱۸ میلادی نپال ۲۳۵ ببر داشت که نسبت به ۹ سال پیش از آن، تقریباً دو برابر شده است.

انتظار می‌رود نتایج سرشماری در ماه ژوئیه مشخص شود.

بیشتر از جهان