در یک تصادف در ننگرهار ۹ تن جان‌ باختند

جان‌باختگان اعضای یک خانواده هستند

پیش‌ازاین نیز در دوم اردیبهشت سال جاری حادثه مشابهی در جنوب افغانستان اتفاق افتاد - خبرگزاری باختر

دیروز شنبه، ۱۳ آذر، در یک تصادف در روستای مومنددره، استان ننگرهار ۹ تن کشته شدند که بیشتر آنان اعضای یک خانواده بودند.

خبرگزاری باختر که زیر نظر طالبان فعالیت می‌کند، نوشت‌: علت اصلی حادثه هنوز مشخص نیست، اما گفته می‌شود بی‌توجهی راننده باعث وقوع این حادثه مرگبار شده است. این حادثه در حالی اتفاق افتاده است که شرکت‌کنندگان در یک مراسم عروسی به سمت خانه‌هایشان می‌رفتند.

خبرگزاری باختر عکسی از خاکسپاری جان‌باختگان منتشر کرده است.

بی‌توجهی، رانندگی با سرعت‌بالا و توجه نکردن به قوانین رانندگی همواره از دلایل اصلی وقوع حوادث جاده‌ای در افغانستان بوده است.

پیش‌ازاین نیز در دوم اردیبهشت سال جاری حادثه مشابهی در جنوب افغانستان اتفاق افتاد که در اثر آن دست‌کم ۱۴ نفر جان باختند و بیش از ۱۲ نفر دیگر زخمی شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سال گذشته مسئولان ترافیک در دولت ساقط‌شده افغانستان، در روز جهانی یادبود از قربانیان حوادث جاده‌ای اعلام کردند که در هشت ماه بیش از ۶۱۹ تن در تصادف‌های جاده‌ای جان باختند و شماری هم زخمی و معلول شدند. مسئولان پیشین افغانستان، عدم رعایت قوانین رانندگی و بی‌احتیاطی رانندگان را از دلایل عمده وقوع این حوادث در آن کشور می‌دانستند.

نور آقا، بیش از هفت سال در کابل راننده تاکسی شهری بوده است. او دلیل اصلی وقوع حوادث رانندگی را در افغانستان عدم توجه رانندگان به قوانین می‌داند. نور آقا به ایندیپندنت فارسی می‌گوید: «من هفت سال از شش صبح تا هشت شب در ازدحام کابل تاکسیرانی کردم و شاهد هیچ حادثه بزرگ و یا کوچک نبودم که خود در آن مقصر باشم، چون قوانین را رعایت و با اصول رانند‌گی می‌کردم.»

این راننده تاکسی می‌گوید: اگر هر یک از رانندگان با توجه به قوانین و با احترام به مردم و مسافران رانندگی کنند، حوادث کاهش می‌یابد و زندگی مردم به خطر نمی‌افتد.

بااین‌حال پس از فروپاشی دولت پیشین افغانستان، طالبان در سه ماه گذشته هیچ آماری از تعداد تلفات در اثر حوادث جاده‌ای منتشر نکرده و نگفته است که چه راهبرد و برنامه‌ای برای کنترل جاده‌ها و حوادث رانندگی دارد.