هشدار مقام‌های استان اصفهان نسبت به برگزاری دوباره تجمع اعتراضی

فراخوان‌هایی برای برگزاری نماز جمعه بر بستر خشک زاینده‌رود در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است

به دنبال انتشار فراخوان تجمع در اصفهان برای روز جمعه، دادگستری اصفهان در روز پنجشنبه درباره برگزاری هرگونه تجمع احتمالی هشدار داد و اعلام کرد در صورت برپایی تجمع، با آن برخورد خواهد شد.

روز پنجشنبه در رسانه‌های اجتماعی، فراخوان‌هایی برای برگزاری نماز جمعه بر بستر خشک زاینده‌رود یا تجمع‌های خیابانی در شهرهای مختلف ایران برای حمایت از معترضان اصفهانی منتشر شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی دادگستری استان اصفهان فراخوان‌های منتشر شده را به «عوامل معاند» نسبت داده و اعلام کرده است که کشاورزان برای روزهای آتی، به ویژه روز جمعه، هیچ فراخوانی نداده‌اند. در این اطلاعیه، در مورد احتمال تکرار «تعرض به اموال و نفوس شهروندان توسط عوامل معاند» هشدار داده و از مردم خواسته شده است که از شرکت در تجمع‌های غیرقانونی «تحت هر عنوان» جدا خودداری کنند.

فرماندار اصفهان نیز ‌روز پنجشنبه در همین زمینه گفت که برای تجمع روز جمعه از فرمانداری اصفهان «هیچ‌گونه» درخواستی نشده و هیچ‌ مجوزی هم برای برگزاری تجمع در این استان صادر نشده است.

محمدعلی احمدی مدعی شد که کشاورزان رسما اعلام کرده‌اند مطالبات خود را از مجاری قانونی پیگیری می‌کنند و تجمع غیرقانونی برگزار نمی‌کنند و از هیچ‌گونه تجمع اعتراضی هم حمایت نخواهند کرد.

محمدرضا محمدی رئیس پلیس راهور استان اصفهان نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد که بر اساس مصوبات انجام شده، از ساعت ۵ صبح جمعه ممنوعیت تردد و توقف در حاشیه زاینده‌رود و در مسیرهای منتهی به پل خواجو به اجرا در خواهد آمد.

به گفته او، این ممنوعیت از شرق پل خواجو در محدوده پل غدیر در هر دوطرف رودخانه به سمت پل خواجو، و از سمت غرب از میدان انقلاب و هتل پل به سمت پل خواجو، و همچنین مسیرهای منتهی به زاینده‌رود از هر دو سمت شمال و جنوب خواهد بود.

اعتراض‌های کشاورزان اصفهان به بی‌آبی که از چند هفته پیش آغاز شد و گروهی از مردم نیز به آن پیوستند، هفته گذشته با دخالت نیروهای امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران به خشونت کشیده شد و ده‌ها زخمی برجا گذاشت. برخی نهادهای حقوق بشری از بازداشت بیش از ۱۲۰ تن در جریان درگیری‌های جمعه گذشته خبر داده و گفته‌اند که ده‌ها نفر به دلیل اصابت گلوله ساچمه‌ای زخمی شده و تعدادی هم چشم خود را از دست داده‌اند.